خانه / فتوشاپ / طرح های لایه باز در فتوشاپ و گرافیک

طرح های لایه باز در فتوشاپ و گرافیک

طرح های لایه باز در فتوشاپ و گرافیک

 

طرح های لایه باز در نرم افزار فتوشاپ موضوعی است که در خیلی از سایت ها به آن پرداخته شده است. اما ما قصد داریم کاملا مفاهیم مهم مرتبط با انواع طرح ها در فتوشاپ و مفهوم مهم لایه باز رو به صورت مفصل در این مقاله بررسی نمائیم.

 

هنگامی که با نرم افزار فتوشاپ آشنا می شوید و رفته رفته پیشرفت می کنید با مفهومی به نام لایه در این نرم افزار آشنا می شوید.

مهم ترین پسوند و فرمت ذخیره سازی نرم افزار فتوشاپ PSD  است که مخفف عبارت Photoshop Design می باشد.این پسوند حاوی تصویری است که شامل چندین و چند لایه روی هم قرار گرفته می باشد.

طرح های لایه باز در فتوشاپ و گرافیک

توسط همین لایه هاست که به ما قدرت می دهد تا بتوانیم طرح های لایه باز خارق العاده ای در نرم افزار فتوشاپ ایجاد کنیم.

طرح های لایه باز می تواند از چند تصویر که ما در نرم افزار فتوشاپ لود کرده باشیم ، تشکیل شده باشد یا توسط لایه هایی که از داخل خود نرم افزار فتوشاپ ایجاد کرده ایم ، تشکیل شده باشند و یا ترکیبی از هر دو.

 

مانند فایل زیر که  تصویر را در نرم افزار فتوشاپ لود کرده ایم و لایه ها را داخل این فایل کنار هم قرار داده ایم:

طرح های لایه باز در فتوشاپ و گرافیک

ایجاد طرح های لایه باز ، تحول بزرگی در صنعت گرافیک بود که توسط شرکت Adobe صورت گرفته است. شما هنگامی که طرح های لایه باز خود را برای چاپ به چاپخانه می برید و یا می خواهید خود شخصا آن را چاپ نمایید ، پیش می آید که نیاز به اصلاحاتی است که باید روی طرح های لایه باز انجام گیرد. می توانید لایه مورد نظر را انتخاب نمائید و تغییر مورد نظر را روی طرح اعمال کنید . بنابراین این ویژگی بسیار عالی است که ما می توانیم با استفاده از خاصیت لایه باز بودن طرح هایمان ، هر زمان که نیاز بود تغییرات لازم را روی آنها انجام دهیم.

 

طرح های لایه باز را می توانید با استفاده از ۲ پسوند PSD و TiF (از نوع لایه باز) در نرم افزار فتوشاپ ایجاد نمائید . پس هنگام خروجی گرفتن از طرح های لایه باز خود ، با فرمت های تصویر از جمله jpg و png ذخیره نمائید تا در خروجی تنها با یک تصویر بتوانید آن را در هر جایی که مد نظرتان هست ، منتشر یا استفاده نمائید.

 

هر طراح یا فردی که قصد دارد طرحی را در نرم افزار فتوشاپ یا نرم افزار های گرافیکی دیگر طراحی نماید ، نیازمند طرح اولیه یا الگوهائی است که بتواند از آنها به خوبی الهام بگیرد و با توجه به آن طرح اولیه ، ایده هایی را در طرح خود پیاده سازی نماید.

 

منبع اولیه گرفتن ایده ، دیدن طرح های لایه باز موجود در اینترنت است که فرد با دیدن شیوه کارآنها ، نحوه چیدمان لایه ها ، برش لایه ها ، رنگ آمیزی آنها ، همنشینی رنگ ها در طرح های لایه باز و ظرافتی که در طراحی به خرج داده است ، الهام و الگو بگیرد.

 

اما همیشه نمی توان طرح های لایه باز خوبی که مختص به طراحان بزرگ دنیا و افرادی که تبحر خاصی در مهارت طراحی طرح های لایه باز دارند ، را جستجو و پیدا نمود.

به همین جهت شرکت هائی برای عرضه طرح های لایه باز طراحان بزرگ دنیا فعالیت می کنند که طرح های لایه باز آنها را به معرض نمایش و فروش می گذارند.

از جمله این شرکت ها می توان ، گرافیک ریور و شاتراستوک را نام برد که بسیار در این زمینه فعال هستند.

طرح های لایه باز موجود در سایت گرافیک ریور از لحاظ محتوا و کیفیت طراحی در نوع خود بسیار منحصر به فرد و خارق العاده هستند.

 

طرح های لایه باز در فتوشاپ و گرافیک

این طرح های لایه باز و یا فایل های لایه باز می تواند بسیار به طراحان وب سایت ، گرافیست ها ، هنرمندان ، عکاسان ، کانون های تبلیغاتی و طراحی ، فیلم سازان ، علاقه مندان و … در ایجاد و خلق طرح های خود کمک کند.

 

 می توانید در این صفحه اطلاعات کامل تری از مجموعه گرافیک ریور بدست آورید 

 

طرح های لایه باز موجود در گرافیک ریور ، هر فردی که علاقمند به طراحی باشد را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند به عمق رنگ های به کار رفته در طرح های لایه باز ، زاویه دید آنها و چینش لایه هایی که طراح به کار برده است ، و همچنین نورهای به کار رفته در طرح ، همنشینی رنگ های نزدیک به هم و کلی ویژگی های دیگری که نیاز به یک فرد با دقت و صبور دارد تا روی طرح های لایه باز مجموعه گرافیک ریور تامل کند و از شیوه استفاده شده در طرح های لایه باز الگو بگیرد.

 

می خواهم با مجموعه گرافیک ریور و ویژگی های خارق العاده آن بیشتر آشنا شوم.

 

سایت هدف آموزش ، مجموعه گرافیک ریور که مجموعه ای بسیار ارزشمند از طرح های لایه باز گرافیکی می باشد را تهیه و آماده کرده است تا افرادی که علاقمند به آشنائی و لمس هر چه بیشتر این طرح های لایه باز می باشند ، بتوانند با تهیه آن پیشرفت و الهام گرفتن از طرح های آن را آغاز نمایند.

طرح های لایه باز در فتوشاپ و گرافیک

می توانید از طریق قسمت های مشخص شده در همین صفحه یا کلیک روی تصاویر بالا همین صفحه ، با این مجموعه ارزشمند و ویژگی های آن آشنائی بیشتری پیدا کنید و در صورت تمایل آن را تهیه نمائید.

 

سایت دیگری که در زمینه طرح های لایه باز و تصاویر ، بسیار قدرتمند کار کرده است ، سایت شاتراستوک می باشد . شاتراستوک با تولید تصاویر گرافیکی با کیفیت در زمینه های مختلف ، سعی در ایجاد ایده های نو و الهام گرفتن عکاسان و طراحان گرافیکی دارد تا پیشرفت و گام های حرکت به سمت کیفیت بالاتر به آنها کمک کند.

 

ویژگی فوق العاده این تصاویر ، هر بیننده ای را حیرت زده و شگفت زده می کند . کیفیت بالای این تصاویر که کاملا مناسب چاپ می باشند و اندازه آنها که حدودا ۶۰۰۰ * ۵۰۰۰ نیز می باشد ، این تصاویر را بسیار جذاب تر می کند.

 

می خواهم با مجموعه شاتراستوک و ویژگی های خارق العاده آن بیشتر آشنا شوم.

 

تصاویر شاتراستوک در موضوعات مختلف و در دسته بندی های متفاوت در سایت شاتر استوک عرضه می شود و طراحان گرافیک جهت انجام طرح های خود از مجموعه شاتراستوک بهره می برند.

 

سایت هدف آموزش ، تصاویر خارق العاده مجموعه شاتراستوک را تهیه و آماده سازی نموده است تا عکاسان و طراحان گرافیک و همه افرادی که علاقمندند که مجموعه ای از تصاویر خارق العاده ، با کیفیت فوق العاده بالا و سایز لارج فرمت را داشته باشند ، بتوانند مجموعه شاتراستوک را تهیه نمایند.

 

میخواهم با مجموعه شاتراستوک بیشتر آشنا شوم و این مجموعه را تهیه نمایم.

 

همچنین شرکت شاتراستوک که مجموعه طرح های لایه باز گرافیکی نیز تولید می نماید که شامل وکتورهای تجاری لایه باز و طرح های لایه باز تجاری است که جهت انجام تبلیغات تجاری و گرافیکی از آنها استفاده می شود.

طرح های لایه باز در فتوشاپ و گرافیک

طرح های لایه باز تجاری بیشتر در زمینه مشاغل و تبلیغات مختص به آنها مورد استفاده قرار می گیرد. طرح های لایه باز تجاری را می توان مجموعه ای کامل جهت طراحان تبلیغاتی دانست تا با شیوه طراحی های لایه باز گرافیکی و تبلیغاتی آشنا و الگوبرداری مدنظر حاصل شود.

 

سایت هدف آموزش ، مجموعه طرح های لایه باز تجاری را برای مشاغل مختلف و طراحان آماده سازی کرده است که می توانند جهت دیدن آلبوم طرح های لایه باز تجاری به لینک زیر مراجعه و از دیدن طرح ها حیرت زده شوند و آنها را در کار و فعالیت خود استفاده نمایند.

 

میخواهم با مجموعه طرح های لایه باز تجاری بیشتر آشنا شوم و مجموعه را تهیه نمایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *