خانه / دانلودهای رایگان / دانلود رایگان اکسس / آموزش ایجاد کامبوباکس در اکسس Lookup Wizard

آموزش ایجاد کامبوباکس در اکسس Lookup Wizard

آموزش ویدئویی ایجاد کامبوباکس در اکسس  Lookup Wizard

 

در این آموزش ویدئویی قصد داریم شیوه ایجاد یک کامبوباکس در اکسس Access و یا ایجاد یک لیست کشویی را بررسی نماییم. در ابتدا دو جدول به نام شهرستان و استان را ایجاد می کنیم. جدول استان شامل فیلدهای کد استان و نام استان می باشد. در این جدول ، کد استان را به عنوان فیلد کلیدی در نظر می گیریم. همچنین جدول شهرستان شامل فیلدهای کد شهرستان ، نام شهرستان و کد استان می باشد که در این جدول کد شهرستان را به عنوان فیلد کلیدی در نظر می گیریم.

 

در جدول شهرستان نوع فیلد کد استان را از نوع Lookup wizard در نظر می گیریم. با انتخاب این گزینه ، پنجره ای ظاهر می شود . در این پنجره دو گزینه وجود دارد. گزینه اول می گوید که محتوای لیست کشویی ما می تواند از جدول دیگری انتخاب شود و گزینه دوم می گوید ، می توانیم محتوای لیست کشویی را تایپ نماییم.

 

خُب! ما گزینه اول را انتخاب میکنیم چون می خواهیم کدهای استان را از جدول استان فراخوانی کند. در مرحله ی بعد از ما سوال می پرسد که کدام فیلد ها را از جدول استان انتخاب می کنید. ما هم کداستان و هم نام استان را می خواهیم در لیست کشویی نمایش دهد.

 

مرحله بعد می گوید مرتب سازی را براساس چه فیلدی در لیست کشویی انجام دهد که ما می گوییم نیازی به مرتب سازی نداریم و از آن عبور می کنیم. در مرحله ی بعد می گوید کدام فیلد را در خروجی لیست کشویی نمایش دهد . کد استان یا نام استان. چون ماهیت کد استان ، عددی است ، کد استان را انتخاب می کنیم.(دقت نمایید اگر خوب متوجه نشده اید مراحل کامل در ویدئو آموزشی Lookup wizard در انتهای همین صفحه توضیح داده شده است.)

 

می توانید ویدئوی کامل Lookup wizard را در زیر دانلود نمایید.