خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش فرمول نویسی و توابع مهم در اکسل (شماره ۱)

آموزش فرمول نویسی و توابع مهم در اکسل (شماره ۱)

آموزش فرمول نویسی و توابع مهم در اکسل (شماره ۱) :

 

نکته : ویدئو را می توانید در پایین این صفحه مشاهده نمایید.

در این سری آموزش های ویدئویی قصد داریم تا فرمول نویسی و توابع مهم در اکسل را مورد بررسی قراردهیم. سعی می کنیم در هر ویدئو ۳ تا از مهمترین توابع در اکسل را کاملا به صورت کاربردی توضیح دهیم.

 

در این آموزش با توابع مهم Iferror در اکسل ، تابع replace در اکسل و همچنین شیوه ارزیابی و تجزیه و تحلیل فرمول ها با استفاده از Evaluate Formula خواهیم پرداخت.

 

اول از همه تابع Iferror را توضیح می دهیم. این تابع زمانی کاربرد دارد که شما فرمولی را نوشته اید و بنا به دلایلی نتیجه فرمول دارای خطاست. در این موارد می توانید مشخص کنید که متن خطا دقیقا چه چیز نمایش داده شود. تابع Iferror دو پارامتر دارد که پارامتر اول سلول حاوی فرمول و پارامتر دوم متن پیغام خطا را می توانید تعیین نمایید.

آموزش فرمول نویسی و توابع مهم در اکسل

همچنین با استفاده از جداول زیر تابع Iferror را بررسی می کنیم:

آموزش فرمول نویسی و توابع مهم در اکسل

حال می رویم سراع تابع Replace در اکسل و نحوه کار آن را شرح می دهیم. تابع جایگزینی یا Replace برای تعییر قسمتی از یک متن در یک سلول می باشد. فرض کنید نام شخصی محمد علی است و می خواهید با استفاده از فرمول ها آن را تبدیل به محمد رضا کنید. یا فرض کنید بین شماره تلفن ها خط تیره وجود دارد و می خواهید ان را بردارید و یا کد تلفن های ثابت نمایش داده نشود و از این قبیل موارد ، را می توانید از تابع Replace استفاده نمایید.

 

شیوه استفاده از این تابع به صورت زیر می باشد:

آموزش فرمول نویسی و توابع مهم در اکسل

و جدولی که در این مثال بررسی می کنیم به صورت زیر می باشد.

آموزش فرمول نویسی و توابع مهم در اکسل

توضیحات کامل و مثال های کاربردی این آموزش را در ویدئو زیر مشاهده نمایید: