خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش کدنویسی قفل کردن سلول ها در VBA اکسل

آموزش کدنویسی قفل کردن سلول ها در VBA اکسل

آموزش کدنویسی قفل کردن سلول ها در VBA اکسل​

 

در این آموزش ویدئویی قصد داریم شیوه قفل کردن سلول ها در اکسل را با استفاده از VBA اکسل و کدنویسی پیاده سازی کنیم. این آموزش یکی از کاربردی ترین آموزش هایی است که هر شخصی که به صورت تخصصی با اکسل دست و پنجه نرم می کند ، معمولا نیازمند قفل کردن سلولها می باشد. سعی کرده ایم در این آموزش ویدئویی به زبان ساده و کامل عملیات قفل کردن سلول ها در اکسل را بررسی کنیم.

 

در ابتدا یک جدول حاوی دو ستون به نام های شماره آی دی و امتیاز در نظر گرفته ایم که کاربر برای هر آی دی باید یک امتیاز در نظر بگیرد و وارد کند. هنگامی که کاربر امتیاز را وارد می کند و سپس اینتر می زند ، پیغامی به او نمایش داده می شود که می پرسد آیا مطمئن هستید که داده وارد شده صحیح است و اگر دکمه “بله” را بزنید دیگرسلول مورد نظر و امتیاز مورد نظر قفل می شود و دیگر امکان تغییر آن وجود ندارد.

 

قفل کردن سلول ها در اکسل

 

 

می توان این تکنیک قفل کردن سلولها را برای نمرات دانش اموزان یا برای مکان هایی که دیتای ورودی باید دارای امنیت بالایی باشد استفاده نمود. حال اگر کاربر اشتباه داده یا امتیاز را وارد کرده بود ، باید هنگام نمایش پیغام ، روی “نه” کلیک کنیم. وقتی روی آن کلیک کنیم ، مقدار وارد شده داخل سلول پاک می شود و سپس کاربر مجوز ورود دوباره امتیاز را داراست.

 

همچنین قفل کردن سلول ها در اکسل ، طوری است که ممکن است شخصی به راحتی بتواند آنها را از این حالت خارج کرده و محتوای سلول ها را تغییر ندهد. برای همین بهتر است قفل کردن سلول ها در اکسل به همراه پسورد باشد تا دیگر کاربر قادر به تغییر محتوای سلول ها نباشد. و کار را برای افرادی که قصد تغییر اطلاعات را دارند ، به شدت سخت می کند.

 

قفل کردن سلول ها در اکسل

 

در این ویدئوی آموزشی ، قفل کردن سلولها در اکسل به طور کامل و به زبان ساده در VBA اکسل پیاده سازی شده است. پیشنهاد می کنیم حتما این ویدئوی آموزشی را مشاهده نمایید.

 

 

پیشنهاد می کنیم از آموزش زیر نیز دیدن نمایید. با مشاهده آموزش زیر قادر خواهید بود سطح دسترسی کاربران در اکسل را پیاده سازی و همچنین پنل مدیریت کاربران را ایجاد نمایید:

 

سطح دسترسی کاربران در اکسل