خانه / دانلود رایگان اکسل / باتن های هوشمند چندکاره در یوزرفرم های اکسل و کدنویسی آنها

باتن های هوشمند چندکاره در یوزرفرم های اکسل و کدنویسی آنها

ایجاد باتن های هوشمند چندکاره در یوزرفرم های اکسل و کدنویسی آنها

 

اگر از افرادی هستید که علاقمند به کار با فرم ها در اکسل می باشید و قصد دارید دانش خود را در این زمینه افزایش دهید ، حتما توصیه می کنیم آموزش باتن های هوشمند چندکاره در یوزرفرم های اکسل  را مشاهده نمایید.

 

باتن های هوشمند چندکاره در یوزرفرم های اکسل ، باتن هایی هستند که اولا چندین عمل را انجام می دهند و در لحظه به صورت خودکار تشخیص می دهند که کدام عمل مد نظر شما هست و باید انجام شود.

 

فرض کنید فرمی به صورت زیر داریم که قصد ایجاد باتن های هوشمند چندکاره در یوزرفرم های اکسل را داریم.

 

 

باتن های هوشمند چندکاره در یوزرفرم های اکسل

 

 

در این فرم یک دکمه یا باتن داریم که می خواهیم هم عملیات درج یک سطر داده را در شیت انجام دهد و هم می خواهیم عملیات ویرایش داده ها را برای ما انجام دهد.حال سوالی که پیش می آید این هست که چطور در کدنویسی کنترل و مدیریت کنیم که سیستم به طور خودکار تفاوت این دو عمل را تشخیص و سپس به درستی کار مربوطه را انجام دهد.

 

در ابتدا کاربر باید در باکس مربوط به “کد پرسنلی” ، کدی را وارد کند.حال اگر کد وارد شده در ستون “کد پرسنلی” های ثبت شده در شیت وجود داشته باشد ، داده های مربوط به بقیه ستون ها را در باکسهای دیگر در روی فرم نمایش می دهد.

 

سپس وقتی داده ها از شیت روی فرم لود می شوند ، نمایانگر عمل ویرایش می باشد که قصد انجام آن توسط کاربر وجود دارد. کاربر یکی از باکس ها را تغییر می دهد مانند “نام و نام خانوادگی” و یا “شهر محل خدمت”.

 

باتن های هوشمند چندکاره در یوزرفرم های اکسل

 

 

سپس روی دکمه یا باتن “درج / ویرایش” کلیک می کند. به صورت خودکار سیستم عملیات ویرایش را انجام می دهد.چون متوجه شده است که این شخص ، اطلاعاتش در لیست وجود داشته و باید عمل بروز رسانی را انجام دهد.

 

در آموزش باتن های هوشمند چندکاره در یوزرفرم های اکسل ، شیوه درج توسط باتن ، زمانی صورت می گیرد که “کد پرسنلی” وارد شده در باکس اول بر روی فرم ، در لیست وجود ندارد و سیستم تشخیص می دهد که باید عملیات افزودن یک سطر دیتای جدید را بر روی فرم انجام دهد.

 

آموزش باتن های هوشمند چندکاره در یوزرفرم های اکسل  دارای نکات ارزشمندی است که بعد از مشاهده ویدئوی کامل آن در زیر ، می توانید از محتوای مهم آن بهره مند شوید :

 

 

 

 

همچنین اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، توصیه می کنیم برای آن که بتوانید توسط فرم ها در اکسل تولید برنامه پیشرفته را انجام دهید ، آموزش های زیر را مشاهده کنید که از پایه تا بسیار پیشرفته ، شیوه کدنویسی و برنامه نویسی در  نرم افزار اکسل را با استفاده از پروژه ها و کدنویسی عملی به شما آموزش می دهد.همچنین تیم آموزشی ما ، در تمام مراحل جهت پاسخ به سوالات و چالش های شما از آموزش ها پشتیبان شماست و با کمال میل استقبال می کنیم:

 

Basic Programming VBA Excel

 

آموزش فرم ورود اطلاعات در VBA اکسل

 

ListBox in Excel2

 

رابط کاربری پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *