خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش ساخت تکست باکس جستجو در اکسل با قابلیت تشخیص خودکار

آموزش ساخت تکست باکس جستجو در اکسل با قابلیت تشخیص خودکار

آموزش ساخت تکست باکس جستجو در اکسل با قابلیت تشخیص خودکار

 

نکته: ویدئو کامل این آموزش را می توانید در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

 

در این آموزش قصد داریم شیوه ایجاد یک تکست باکس جستجو با قابلیت تشخیص خودکار متن را بررسی کنیم. منظور از تکست باکس جستجو در اکسل چیست؟ منظور باکسی است که زمانی در آن تایپ می شود به طور خودکار متن را تشخیص داده و ادامه متن را برای ما ظاهر نماید و دیگر نیازی نباشد تا کاربر ادامه متن را تایپ کند.

 

قابلیت تکست باکس جستجو در اکسل زمانی کاربرد دارد که شما فرمی را در اکسل ایجاد و می خواهید برای صرفه جویی در زمان کاربر و همچنین ساخت فرم های محاوره ای که کاربر با کار کردن از آن لذت ببرد ، قابل استفاده است.بنابراین این ویژگی در فرم های ورود اطلاعات در اکسل بسیار مفید است و سطح حرفه ای فرم های طراحی شده توسط شما در اکسل را نمایش خواهد داد.

 

فرض کنید دیتاهای زیر را داریم و می خواهیم تکست باکس جستجو در اکسل را برای ستون نام مشتری پیاده سازی کنیم.

 

تکست باکس جستجو در اکسل

 

 

وقتی به صورت معمول در آخرین سلول پُر ستون نام مشتری قرار می گیریم و در سلول بعد از آن شروع به تایپ می کنیم ، اگر آن کلمه قبلا در آن ستون تایپ شده باشد ، توسط اکسل شناسایی و الباقی کلمه تشخیص داده می شود . این عملیات را  AutoComplete  می گویند و به صورت خودکار در سلول های شیت اکسل فعال است.

 

ما میخواهیم از همین ویژگی استفاده کرده و آن را به تکست باکس های داخل فرم ها در VBA اکسل تعمیم دهیم.نحوه پیاده سازی بدین صورت است که ابتدا متغیری از نوع Range تعریف کرده و مقدار آن را معادل با آخرین سلول پُر ستون نام مشتری ، البته یکی بیشتر از آن در نظر می گیریم (یعنی سلول خالی بعد از آخرین سلول پُر).

همچنین هرآنچه در تکست باکس تایپ می شود ، عملا در این سلول نیز نوشته می شود.حال از متد AutoComplete  استفاده کرده و الباقی متن توسط اکسل در سلول تشخیص داده می شود. دقت نمایید با تایپ هر کاراکتر در تکست باکس جستجو در اکسل ، رویداد Change مربوط به تکست باکس فراخوانی می شود و عملا همه کدهای نوشته شده در این رویداد اجرا می شوند. برای اینکه شیوه کامل پیاده سازی این آموزش را یاد بگیرید ، ویدئوی کامل آن را در زیر مشاهده نمایید تا کاملا این تکست باکس جستجو در اکسل را در فرم های خود پیاده سازی نمایید.

 

فرم و کدی که در رویداد Change نوشته می شود به صورت زیر می باشد اما شیوه کدنویسی کامل در ویدئو کاملا شرح داده شده است.

 

تکست باکس جستجو در اکسل

 

 

تکست باکس جستجو در اکسل

 

ویدئوی کامل  آموزش ساخت تکست باکس جستجو با قابلیت تشخیص خودکار در اکسل را در زیر مشاهده نمایید:

 

 

در صورتی که آموزش بالا برای شما مفید بوده ، پیشنهاد می کنیم ویدئوی کنترل های پیشرفته فرم جهت تولید نرم افزار در اکسل را  در زیر ببینید و شیوه کدنویسی آن را بیاموزید و نرم افزار دلخواه خود را در اکسل تولید کنید:

 

 

جهت اطلاعات بیشتر در زمینه این آموزش ، بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

 

می خواهم کنترل های پیشرفته فرم جهت تولید نرم افزار در اکسل را بیاموزم و برنامه خودم را بسازم

 

اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، می توانید از آموزش ویدئویی رایگان ساخت کامبوباکس جستجو و قابلیت پیشرفته آن در اکسل نیز دیدن نمایید:

 

کامبوباکس جستجو در اکسل