خانه / دانلودهای رایگان / دانلود رایگان اکسس / آموزش تکنیک Build در اکسس

آموزش تکنیک Build در اکسس

آموزش ویدئویی تکنیک Build در اکسس

 

در این آموزش ویدئویی سعی داریم ترکیب چند فیلد موجود در چندین جدول را در قالب یک فیلد نمایش دهیم. اصلاحا می خواهیم این کار را با تکنیک Bilud در اکسس (Access) انجام دهیم.

 

در ابتدا سه تا جدول داریم که مرتبط با پروژه امانت کتاب یا کتابخانه می باشد که ارتباط بین جداول نیز برقرار شده است. جهت استفاده از Build در اکسس (Access)  می بایستی حتما ارتباط بین جداول صحیح و درست برقرار شده باشد وگرنه خروجی مناسبی دریافت نخواهید کرد .

 

در ادامه دو جدول دیگر نیز به عنوان جدول استان و جدول شهرستان به جداول خود اضافه می کنیم.جدول شهرستان حاوی کد استان نیز می باشد که از طریق آن به فیلد کد استان در جدول استان متصل می شود و ارتباط بین این دو جدول برقرار می شود.تصاویر این دو جدول به صورت زیر می باشند:

جدول استان:

تکنیک Build در اکسس

جدول شهرستان:

تکنیک Build در اکسس

 

همچنین ارتباط بین جداول به صورت زیر برقرار کرده ایم:

 

تکنیک Build در اکسس

 

حال لازم هست یک تعدادی استان و شهر در جداول استان و شهر ایجاد کنیم.سپس فیلدی به نام کد شهرستان را به جدول اعضا(Members) اضافه می کنیم و نوع آن را Lookup wizard انتخاب می نماییم. داده های این فیلد باید از جدول شهرستان استخراج شود.

 

دقت نمایید که در جدول شهرستان ، کد شهرستان به عنوان فیلد کلیدی ، در جدول استان ، کد استان به عنوان فیلد کلیدی در نظر گرفته شده است. حال فیلد کد شهرستان موجود در جدول اعضا را به کد شهرستان از جدول شهرستان ارتباط می دهیم.

 

حال تمامی جداول با یکدیگر ارتباط دارند. و می توانیم اطلاعات مورد نیاز را با استفاده از تکنیک Build در اکسس Access  استخراج نماییم. باید یک Query بسازیم که فقط اطلاعات نام و نام خانوادگی و تلفن را از جدول اعضا استخراج نماید. سپس کوئری را در حالت Design باز نموده و از تکنیک Build در اکسس مانند ویدئو زیر استفاده می نماییم.

 

ویدئوی زیر شیوه کامل استفاده از تکنیک Build در اکسس را شرح می دهد.