خانه / دانلود رایگان اکسل / جدا کردن اعداد داخل یک متن در اکسل و کدنویسی آن

جدا کردن اعداد داخل یک متن در اکسل و کدنویسی آن

آموزش جدا کردن اعداد داخل یک متن در اکسل و کدنویسی آن

 

بسیار پیش می آید که شما از نرم افزارهای حسابداری استفاده می کنید و یا نرم افزارهایی که خروجی اکسل به شما میدهند و ستون هایی دارید که در داخل آنها متن هایی وجود دارد که می خواهید اعداد داخل آن متن ها رو استخراج کنید.

 

برای جدا کردن اعداد داخل یک متن در اکسل ، به طور معمول تابعی وجود ندارد و باید جهت این کار تابعی را کدنویسی و تعریف کرد.مثلا فرض کنید متن زیر را داریم و قصد داریم با الگوریتم جدا کردن اعداد داخل یک متن در اکسل ، عدد ۰.۳۴۵ را استخراج کنیم.

 

جدا کردن اعداد داخل یک متن در اکسل

 

حال ممکن است عدد ما منفی نیز باشد و یا اعشاری باشد. در هر دو حالت نیز می خواهیم خروجی برای ما ظاهر شود. نکته مهمی که وجود دارد این هست که ما قصد داریم تابعی را کدنویسی کنیم تا بتوان از آن تابع در داخل سلول های اکسل استفاده کرد. مانند بقیه فرمول های اکسل.

 

روند الگوریتم مورد نظر به این صورت هست که در ابتدا حلقه ای به تعداد طول رشته یا متن خود ایجاد می کنیم. سپس جهت جدا کردن اعداد داخل یک متن در اکسل ، سه مورد را باید در داخل حلقه به ازای هر کاراکتر متن مورد نظرمان بررسی کنیم.

 

یکی علامت منفی است که باید چک شود. مورد دوم علامت ممیز یا نقطه هست . و مورد سوم عدد بودن آن کاراکتر باید بررسی شود. بنابراین کافی است با استفاده از تابع Mid یک کاراکتر را از متن دریافت کرده و سپس این سه حالت را بررسی کنیم و در صورت برقراری صحت آن ، کافی است کاراکتر مورد نظر را در متغیری ذخیره کنیم. و به همین شیوه ، آن متغیر حاوی عدد استخراج شده موجود در متن خواهد شد.

 

در انتهای کار کافی است متغیر مورد نظر که اعداد را در داخل خود حفظ کرده و چون حالت متنی دارد ، آن را به عدد تبدیل کنیم که با استفاده از تابع CDBL که کار تبدیل حروف عددی به عدد دابل را برعهده دارد ، این کار را برای ما انجام می دهد و عملا به این شیوه جدا کردن اعداد داخل یک متن در اکسل ،  را انجام داده ایم.سپس خروجی های زیر را خواهیم داشت:

 

جدا کردن اعداد داخل یک متن در اکسل

 

 

جهت مشاهده کامل آموزش جدا کردن اعداد داخل یک متن در اکسل و کدنویسی آن ، ویدئو زیر را مشاهده نمایید:

 

 

 

 

همچنین اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، توصیه می کنیم برای آن که بتوانید ماکرونویسی و کدنویسی در اکسل را از پایه و به صورت اصولی یاد بگیرید و دارای درک بالایی از شیوه اصولی کدنویسی در اکسل داشته باشید ، آموزش زیر را مشاهده نمایید:

 

Basic Programming VBA Excel

 

آموزش فرم ورود اطلاعات در VBA اکسل

 
 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *