خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش جستجو چندمین مقدار در اکسل و کدنویسی آن (وی لوکاپ پیشرفته)

آموزش جستجو چندمین مقدار در اکسل و کدنویسی آن (وی لوکاپ پیشرفته)

آموزش جستجو چندمین مقدار در اکسل و کدنویسی آن (وی لوکاپ پیشرفته)

 

یکی از مهمترین توابعی که در فرمول نویسی کاربرد فراوان دارد ، تابع وی لوکاپ می باشد. از این تابع برای جستجوی مقداری در یک محدوده یا رنج به کار می رود که خروجی این تابع مقدار متناظری در ستونی دیگر که در راستای مقدار پیدا شده قرار دارد ، می باشد.

 

اما برای جستجو چندمین مقدار در اکسل ، نمی توان از این تابع استفاده کرد زیرا که فقط مقدار اول پیدا شده را می تواند برگرداند.در این آموزش قصد داریم با استفاده از کدنویسی و برنامه نویسی ، تابع وی لوکاپ را به صورت پیشرفته پیاده سازی کنیم و این قابلیت را داشته باشد تا جستجو چندمین مقدار در اکسل را برای ما انجام دهد.

 

مهمترین موضوع این هست که ما قصد نوشتن یک تابع مانند وی لوکاپ را داریم که جستجو چندمین مقدار در اکسل را برای ما انجام دهد. و عملا می توان از ان تابع مانند وی لوکاپ در داخل سلول های اکسل استفاده کرد.

 

فرض کنید داده هایی به صورت زیر داریم و می خواهیم سومین Ali را پیدا کنیم. الگوریتم و روشی که مد نظر ماست به این صورت است که در ابتدا از یک تابع با سه پارامتر استفاده می کنیم که پارامتر اول آن محدوده مورد نظر را ا کاربر دریافت می کند. پارامتر دوم آن مقدار جستجو را در آن قرار می دهیم و کاربر باید وارد نماید. و در نهایت پارامتر سوم ، چندمین مقدار جستجو را مشخص می کند.

 

جستجو چندمین مقدار در اکسل

 

جستجو چندمین مقدار در اکسل

 

در داخل تابع ، در ابتدا از یک حلقه تکرار استفاده می کنیم که به تعداد سلول های محدوده ما می باشد.سپس مقدار جستجو را با تک تک سلول های محدوده مقایسه می کنیم و در صورت برابر بودن به متغیری به نام My_Find یکی اضافه می کنیم. و به این معنی است که اولین مقدار مورد نظر بدست آمده و این عملیات ادامه پیدا می کند تا سومین مقدار پیدا شود.

 

سپس با استفاده از تابع آفست ، مقدار متناظر با ستون دوم آن را بر می گردانیم.سپس به راحتی می توانید از نام تابع در داخل سلول های اکسل استفاده نمایید. و یا می توانید تایع را در داخل یک باتن کدنویسی کنید و از آن استفاده کنید. عملیات جستجو چندمین مقدار در اکسل را کامل در ویدئوی آموزشی زیر می توانید مشاهده نمایید:

 

 

 

 

همچنین اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، توصیه می کنیم برای آن که بتوانید ماکرونویسی و کدنویسی در اکسل را از پایه و به صورت اصولی یاد بگیرید و دارای درک بالایی از شیوه اصولی کدنویسی در اکسل داشته باشید ، آموزش زیر را مشاهده نمایید:

 

Basic Programming VBA Excel

 

آموزش فرم ورود اطلاعات در VBA اکسل

 
 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *