خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش ترکیب شیپ ها و نمودارها در اکسل و ایجاد نمودار شیپ محور

آموزش ترکیب شیپ ها و نمودارها در اکسل و ایجاد نمودار شیپ محور

آموزش ترکیب شیپ ها و نمودارها در اکسل و ایجاد نمودار شیپ محور

 

نکته: ویدئو کامل این آموزش را می توانید در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

 

در این آموزش قصد داریم ترکیب شیپ ها و نمودارها در اکسل  را پیاده سازی کنیم و با استفاده از ترکیب این دو در اکسل ، نموداری در شکل و شمایل یک شیپ را به نمایش بگذاریم. این آموزش می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد چون عملا می خواهیم به نوعی با نرم افزار فتوشاپ نیز کار کنیم و از آن استفاده کنیم.

 

ویژگی و فایده ای که ترکیب شیپ ها و نمودارها در اکسل دارد ، این است که می تواند ظاهر گزارشات خود را به صورت بصری در اکسل پیاده سازی کنیم. همچنین می توان با استفاده از ترکیب شیپ ها و نمودارها در اکسل ، داشبوردها و گزارشات پیشرفته ای را در اکسل ایجاد کنیم.

 

همان طور که می دانید در داخل خود اکسل شیپ های زیادی وجود دارد در شکل و شمایل مختلف که می توان برای زیباسازی پروژه ها و کارها در اکسل از آنها به طور مفید استفاده کرد. اما آن شیپی که در این آموزش مد نظر ماست کمی متفاوت است و می خواهیم با ترکیب شیپ و متن ، یک متن توخالی ایجاد کنیم . ما این کار را با استفاده از نرم افزار فتوشاپ در این آموزش ایجاد و سپس آن را به داخل اکسل منتقل می کنیم.

 

در آموزش ترکیب شیپ ها و نمودارها در اکسل ، از ابزاری به نام Scroll Bar استفاده شده که با استفاده از آن عملیات پر و خالی شدن شیپ را می توان به معرض دید گذاشت و عملا شما یک متحرک سازی را در اکسل پیاده سازی کرده اید.

 

در این آموزش ابتدا یک شیپ به صورت زیر در فتوشاپ ایجاد و درست می کنیم. دقت نمایید که داخل متن همانطور که در شکل زیر مشاهده می نمایید توخالی است:

 

شیپ ها و نمودارها در اکسل

 

سپس یک ابزار اسکرول بار به شیت خود اضافه می کنیم و خروجی لغزنده آن را به سلولی در شیت اتصال می دهیم. مانند شکل زیر:

 

شیپ ها و نمودارها در اکسل

 

سپس نموداری از دیتای خروجی اسکرول بار رسم می کنیم و با توجه به تغییراتی که در تنظیماتی که در نمودار می دهیم سعی می کنیم آن را آماده کنیم تا با شیپ ساخته شده ترکیب کنیم و عملا آموزش ترکیب شیپ ها و نمودارها در اکسل  را اجرایی کنیم. توضیحات کامل آموزش را می توانید در ویدئوی زیر مشاهده نمایید و با ویژگی جدید و قدرت جدید اکسل آشنا شوید:

 

 

اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، می توانید از آموزش ویدئویی ساخت کامبوباکس جستجو و قابلیت پیشرفته آن در اکسل نیز دیدن نمایید:

 

کامبوباکس جستجو در اکسل