خانه / اکسل پیشرفته / پاسخ به سوالات اکسل در هدف آموزش

پاسخ به سوالات اکسل در هدف آموزش

پاسخ به سوالات اکسل در "هدف آموزش"

 

در این صفحه قصد داریم سیستمی را ایجاد کنیم تا کاربران سایت هدف آموزش ، سوالات نرم افزار اکسل خود را مطرح نمایند و تیم آموزشی هدف آموزش ، به سوالات آنها پاسخ دهد.

 

خیلی مواقع پیش آمده که کاربران به سایت مراجعه نموده اند و سوالاتی داشته اند که در آموزش ها موجود نبوده و نیازمند راهنمایی و همیاری بوده اند تا بتوانند پاسخ سوالات خود را بگیرند.

 

سوالات اکسل

 

در این صفحه هر کاربری که سوالی در زمینه نرم افزار اکسل دارد ، می تواند در بخش کامنت ها و نظرات مطرح نموده تا توسط تیم آموزشی ما پاسخ داده شود.

 

قوانین پرسش سوالات:

  • در بخش کامنت ها و نظرات فقط سوالات مرتبط با نرم افزار اکسل مطرح شود.
  • بررسی شود و اگر سوال شما در بین سوالات مطرح شده قبلی نبود ، سپس سوال خود را بیان نمایید.
  • با توجه به سوال کاربر ، در سریعترین زمان ممکن پاسخ آن داده می شود.
  • همچنین از دوستانی که پاسخ سولات بقیه کاربران را میدانند ، میتوانند در پاسخ به سوالات آنها همیاری نمایند.
  • دوستانی که محصولات رو خریداری نموده اند ، لطفا سوالات مرتبط با محصولات را فقط از طریق راه های ارتباطی بیان نمایند و در این قسمت سوالات را مطرح نکنند.
  • برای طرح سوال خود در بخش نظرات ، لطفا یا در سایت ثبت نام نموده و یا در حین نوشتن نظر خود ایمیل و نام خود را (این فیلدها ضروری هستند) وارد نمایید.

 

Excel Question

امیدواریم بتوانیم در همیاری شما کاربران گرامی قدمی مفید برداشته باشیم.

همچنین می توانید جهت مشاهده ویدئوهای دانلود رایگان اکسل روی تصویر زیر کلیک نمایید.


سوالات اکسل

 

 

۱۵۴ دیدگاه

  1. با سلام یک سوال از خدممتون داشتم من یه جدول دارای ۷۲ هزار رکورد دارم بعد میخوام از یک ستون خاص داخل جدول یک سریع کی واژه استخراج کنم با کدوم تابع میتونم این کار رو انجام بدم چون این کی واژه ها باید داخل هشت گروه تقسیم بندی بشه و ۸ تا دیتا ست مختلف تشکیل بشه فقط تابعی که بتونه کی واژه ها رو برام مشخص کنه رو نمیدونم چیه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  2. سلام، ممنون از مطالب خوب سایتتون، میخواستم ببینم چطور میشه سلول های خاصی رو قفل کرد به نحوی که کابرد حتی امکان

    انتخاب (select)

    . کردن اونا رو هم نداشته باشه

  3. به چند صورت می توان یک data base  را برنامه ریزی کرد ؟

    Size  پیش فرض برای کاراکتر و حداکثر آن چند کاراکتر است ؟

    حق کپی به فیلد های غیر هم نوع در access 2003  وجود دارد ؟

    آیا می توان رکورد حذف شده را با فرمان undo  باز گرداند ؟

  4. با سلام

    چه طور می تونم کاری کنم که متغیر های جایگزین برای داده های مورد درخواست در سناریو منجر از یک سری از سلول ها خوانده بشه و دستی وارد نکنم . (اگه میشه دقیق توضیح بدین. حالا از طریق وی بی ای یا هرچی)  

  5. سلام
    من یه سوال اکسلی داشتم
    یه جدولیه ک نام کالا قیمت کالا تعداد و قیمت کل ک از حاصل ضرب تعداد کالا در قیمتش به دست اومده داریم
    یه ستون دیگه هم به نام وضعیت قیمت داریم
    سوال به این شرح است:درصورتیکه قیمت کالازمیانگین قیمت کالا بیشترباشد درستون وضیعت عبارت بیشتر ودرغیراینصورت عبارت کمترقرارگیرد.
    لطفا اینو برام حلش کنین هرچه سریع تر ممنون

  6. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم در اکسل امکان درج اتوماتیک وجود دارد مثلا وقتی کد کالا رو وارد میکنیم نام و قیمت یا مشخصات دیگه اتوماتیک وارد بشه

    • درود . بله از فرمول vlookup استفاده کنید
      vlookup(111;a1:d50;2;false)=
      vlookup(111;a1:d50;3;false)=
      vlookup(111;a1:d50;4;false)=
      به جای ۱۱۱ آدرس سلول کد کالا رو بنویسید
      اعداد ۲ و ۳ . ۴ بابت ستونهای a تا d هست

  7. اقا دستتون درد نکنه خسته نباشید
    عالیییی بود

  8. با سلام من فایلهای آموزش ایجاد فرم رو از سایت شما خرید کردم و بسیار عالی بود اما یه نکته رو نداشت و اون اینکه من اگه یه لیست داشته باشم و بخوام آخرین سطر اون رو در یک شیت دیگه کپی کنم تا بتوانم از اون در جای دیگه استفاده کنم باید چطور برنامه نویسی کنم ؟ من نمیدونم آخرین سطر شماره چنده چون هرروز اضافه میشه

  9. با سلام …..
    لطفا اگه مقدوره مشکل شرطی شدن لیست داده ها رو راهنمایی کنید ……. مرسی

    http://s9.picofile.com/file/8327199550/Problem.xlsx.html

    • با سلام
      به نظر من به عنوان یک روش می توانید در بخش DATAفیلتر را تعریف نمایید و در ستون YES , NO تیک NO را بردارید و لیستی حاوی درخواستتان داشته باشید.

  10. درود به همگی
    بنده مشغول طراحی یک سیستم محاسبه مالی توسط اکسل هستم
    که دارای چندین شیت هست.
    در شیت ۱ , یک ستون رو به فروش اختصاص دادم و بدلیل تعداد زیاد کالا برای هر سلول لیست کشویی گذاشتم.. در ستون مقابلش قیمت فروش هر کالای انتخابی رو تعریف کردم
    در شیت ۲ همین کالارو در سلولهای مجزا تعریف کردم مثلا تخم مرغ , بال ,…
    میخوام فرمولی بدم که توسط اون در شیت دوم و ستون مقابل نام هر کالا ، نام های مشابه رو در شیت اول جستجو کنه و اعداد متناظر اون رو باهم جمع کنه و در اون سلول بیاره… آیا با توجه به کشویی بودن لیست شیت اول امکان پذیره؟ با چه فرمولی؟
    با سپاس از تامل و پاسختون

  11. در یک فایل اکسل دو شیت بنام های A و B داریم در اولی لیست مشتریان با مشخصات فروش می باشد و دومی فاکتوری است که برای هر مشتری صادر می شود سوال من اینه که چطور می توانم سلول های اعداد در فاکتوری که برای مشتری صادر می کنم بصورت اتوماتیک وار برحسب ردیف های هر مشتری در لیست مشتریان(مندرج در شیت A) استفاده شود ؟

    • اگر منظور شما استخراج اطلاعات مشتریان از شیت مشتریان در داخل شیت فاکتور هست ، بهتر است از Advanced Filter استفاده نمایید.

  12. با سلام می خواهم فرمول ۱۱+(۲۵۰۰۰۰۰۰میلیون ریال)*۰.۲۲- =ضریب تعدیل% را در اکسل بنویسم طوری که بتوانم مبالغ مختلفی رو محاسبه کنم لطفا راهنمایی فرمایید. با تشکر

    • کافی است فرمول را در اکسل بنویسید و یک سلول را به عنوان مبلغ در نظر بگیرید و در هنگام نوشتن فرمول روی سلول مبلغ کلیک کنید تا آدرس سلول در فرمول ظاهر شود.

  13. با سلام خدمت اساتید بزرگوار
    اطلاعات کاری من هر روز در یک table در اکسل ثبت میشود . برای حفاظت از اطلاعات بدست آمده و بالابردن امنیت آن ، بعضی از ستون های آون رو قفل کردم ولی دیگه نمیتوانم چیز جدیدی اضافه کنم . امیدوار کمکم کنید ممنون

    • سلام و درود.. در ابتدا باید خصوصیت Loked را از روی همه سلول ها بردارید. برای این کار به Format Cells بروید و در تب Protection ، این خصوصیت را بردارید. سپس اوکی کنید. حال فقط ستون های مورد نظر که قصد دارید قفل باشند ، را انتخاب کنید و پنجره Format Cells را ظاهر کنید .. حال تیک Locked را فعال کنید.. در این مرحله کافی است که قفل گزاری را انجام دهید.. مشاهده می کنید که فقط ستون های مورد نظر شما قفل شده اند.

  14. با سلام
    من یک صفحه از جدول و متن و اعداد دارم که اطلاعات ارزش افزوده رو داخل وارد میکنیم و کپی میکنیم .بعد از عوضش کردن ویندوز تنظیماتش بهم ریخته و داخل یک صفحه کامل با حاشیه کم پپرینت نمیشه لطفا راهنمایی بفرمائید که چطور من صفحه رو تمام صفحه پرینت کنم
    و سوال دیگه: آیا این امکان وجود داره که جدولی که طراحی میشه قفل بشه که تنظیکاتش بهم نخوره؟

    • سلام و درود.. شما بایستی بعد از نصب ویندوز ، مجددا فونت های خود(مورد استفاده در ورد و اکسل) را نصب نمایید.. در مورد پرینت و جاگیری محتوای شما در صفحه ، باید تنظیمات بخش Page Setup را انجام دهید.وارد تب Page Layout شوید و سپس Print Title را بزنید..حال در پنجره ظاهر شده ، در تب Page ، گزینه Scalling را تنظیم کنید.. میزان درصد Scalling را پایین بیاوردی تا محتوا در صفحه به طور کامل قرار گیرد. همچنین می توانید تنظیمات تب Margins را نیز اصلاحاتی انجام دهید تا محتوای بیشتری در صفحه قرار گیرد.

      • ممنون از پاسخگویی شما
        من تمام مراحل بالا رو انجام دادم ولی باز از دو جهت پایین و چپ صفحه دچار مشکلم چون حاشیش خیلی زیاده .با اینکه مقدارو در پایین ترین حد برده بودم

      • با سلام فرض کنید در شیت bسلول E2حاصل جمع D2+c2میباشد حالا میخوایم همه مواردی که در ستون Eو در شیت bنوشته میشه مثلا در ستون Dدر شیت Aهم نوشته بشه در اکسل ۲۰۱۶ من اومدم تو‌سلول مورد نظر در شیتAمساوی گذاشتم اسم شیت Bرو نوشتم علامت تعجب گذاشتم سلول E2رو هم نوشتم اما چیزی نمایش نداد باید چکار کنم ضمنا فایلم رو دسکتاپ ذخیره هست پ شامل چند تا شیت هست

        • سلام و درود و عرض ادب.
          این روشی که رفتید کاملا صحیح هست و بدون هیچ مشکلی باید پاسخ بگیرید.
          لطفا فایل خود را از طریق واتس آپ یا تلگرام ارسال نمایید(از طریق بخش تماس با ما ) تا بررسی کنیم و مشکل شما برطرف شود.

  15. درود بی پایان
    فرض کنید یک فایل اکسل شامل دو ستون و ۱۲ ردیف آماده کرده ایم. در سلولها ی ستون اول نام ۱۲ رنگ (به انگلیسی)  را وارد کرده ایم.
    در ستون دوم به هر رنگ، عددی غیر صحیح را نسبت داده ایم و در ستون سوم متناظر آن اعداد دیگری نیز وارد کرده ایم.

    حال میخواهیم در ستون چهارم فرمولی طراحی کنیم که .سلول های دارای حرف a را پیدا کند.

    در ستون بعدی، فرمولی طراحی کنیم که  یک مقدار عددی که در ستون های ما وجود دارد پیدا کند و مقادیر متناظر با آن را نیز در سلول های دیگر جست و جو کند.

  16. با سلام و عرض ارادت
    من جدولی از اطلاعات کاری دارم که هروز آپدیت میشود و اطلاعات جدیدی به این جول افزوده میشود .
    میخواهم بر روی اطلاعات قفل بگذارم . زمانی که product sheet رو فعال مینکم دیگه در جدول اطلاعاتم نمی تونم چیزی اضافه کنم .
    ممنون میشم کمکم کنید .

    • سلام و درود. این کاملا طبیعی است که زمانی که شما قفل گزاری را انجام می دهید ، داده ها قابل تغییر نباشند.بایستی هنگام تغییر دوباره از حالت قفل خارج کنید و تغییرات را اعمال کنید و سپس دوباره قفل گزاری را فعال کنید. البته اگر درست منظور سوال شما را متوجه شده باشیم.

      البته شما می توانید سطح دسترسی نیز برای کاربران تعریف کنید که اگر به عنوان مثال شما به عنوان مدیر لاگین کردید در فایل اکسل ، بتوانید اطلاعات را ویرایش و حذف و اضافه کنید اما اگر کاربران دیگر لاگین کردند ، فقط بتوانند اطلاعات را مشاهده کنند و به عبارت دیگر می توانید پنل مدیریت کاربران ایجاد کنید. آمورزش کامل آن را در لینک زیر مشاهده نمایید:

      https://goo.gl/cQ6eKj

  17. با سلام و عرض ادب و احترام
    یه فایل اکسل دارم که مخصوص فاکتورها و سفارشها هست. بدین صورت که با دادن شماره فاکتور، فاکتور مشتری مربوطه استخراج میگردد و مبلغ قابل پرداخت نمایش داده میشود.
    حال در نظر دارم جهت انجام امور حسابداری در یک فایل جداگانه شماره فاکتورها و مبالغ قابل پرداخت نمایش داده بشن.
    سوال بنده این هست که چطور میتوان با ارائه شماره فاکتور در فایل جدید، مبلغ قابل پرداخت در سلولی دیگر نمایش داده شود، و یا به طور خلاصه چگونه میتوان مقدار سلولی در یک فایل اکسل را در سلولی در فایل دیگر جاگزاری نمود و نتیجه حاصله در فایل دوم را در فایل اول نمایش داد؟

    • شهریور ۴, ۱۳۹۷ در ۱۲:۴۵ ب.ظ ویرایش
      سلام و عرض احترام..
      می توانید از تابع Vlookup جهت حل این موضوع استفاده نمایید. البته از چیدمان داده ها در فایل های شما بی اطلاع هستیم اما این تابع چالش شما را مرتفع خواهد کرد..

      آموزش کامل آن را در لینک های زیر مشاهده نمایید:

      https://goo.gl/cw96ZE

      https://goo.gl/32o5Xv

  18. سلام
    من ویدیو “آموزش عملیات جستجو در اکسل و کدنویسی آن در VBA”
    کد مربوط به جستجو رو نوشتم منتها اگر برای اون داده ای که سرچ میکنیم چند تا سطر وجود داشته باشه و بخواهیم همه سطرهای مرتبط با اون داده ای که سرچ کردیم نمایش داده بشه چطوری میتونم این کار رو انجام بدم؟
    /

    • سلام و درود..وقت شما به خیر.. این کار را با استفاده از تابع Offset می توانید انجام دهید. مثلا با نوشتن (۰,۱)Rng.Offset در همان سطر یک ستون به سمت جلو حرکت کرده و مقدار ستون دوم را به شما خواهد داد.. امیدواریم توانسته باشیم موضوع را به شما خوب منتقل کنیم.

  19. سلام
    من ویدیو “آموزش عملیات جستجو در اکسل و کدنویسی آن در VBA”
    کد مربوط به جستجو رو نوشتم منتها اگر برای اون داده ای که سرچ میکنیم چند تا سطر وجود داشته باشه و بخواهیم همه سطرهای مرتبط با اون داده ای که سرچ کردیم نمایش داده بشه چطوری میتونم این کار رو انجام بدم؟

    خیلی ممنون از پاسختون
    خیلی خیلی به من کمک می کنید اگر بفرمایید چطور روی این کد قرار بدم. اگر امکانش باشه از طریق ایمیل بهم پاسخ بدید بی نهایت قدردان خواهم بود

    Sub searchData()

    Dim erow As Long
    Dim ws As Worksheet
    Dim LasrRow As Long
    Dim Count As Integer

    LasrRow = Sheets(“Data”).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
    For x = 2 To LasrRow

    If Sheets(“Data”).Cells(x, 1) = Sheets(“Search”).Range(“B3”) Then

    Sheet2.Range(“A15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 1)
    Sheet2.Range(“B15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 2)
    Sheet2.Range(“C15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 3)
    Sheet2.Range(“D15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 4)
    Sheet2.Range(“E15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 5)
    Sheet2.Range(“F15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 6)
    Sheet2.Range(“G15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 7)
    Sheet2.Range(“H15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 8)
    Sheet2.Range(“I15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 9)
    Sheet2.Range(“J15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 10)
    Sheet2.Range(“K15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 11)
    Sheet2.Range(“L15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 12)
    Sheet2.Range(“M15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 13)
    Sheet2.Range(“N15”) = Sheets(“Data”).Cells(x, 14)

    End If

    Next x
    End Sub

    • شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ در ۳:۰۷ ب.ظ ویرایش
      سلام و درود.. وقت شما به خیر.. اگر در کدی که فرستادید ، دقت کنید ، مشاهده می کنید که اولین سطری که پیدا می کنید را در شیت ۲ و در سطر ۱۵ قرار می دهید. قائدتا سطر بعدی که پیدا می شود را باید در سطر ۱۶ شیت ۲ قرار دهید و الی آخر.

      برای این کار باید از یک متغیر ساده جهت افزایش مقدار عدد ۱۵ ، در صورت پیدا شدن سطرهای دیگر بکار ببرید. به صورت زیر:

      Option Explicit

      Sub searchData()

      Dim erow As Long
      Dim ws As Worksheet
      Dim LasrRow As Long
      Dim Count, x As Integer
      Dim mysearch As Integer

      LasrRow = Sheets(“Data”).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row

      mysearch = 0
      For x = 2 To LasrRow

      If Sheets(“Data”).Cells(x, 1) = Sheets(“Search”).Range(“B3”) Then

      Sheet2.Range(“A” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 1)
      Sheet2.Range(“B” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 2)
      Sheet2.Range(“C” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 3)
      Sheet2.Range(“D” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 4)
      Sheet2.Range(“E” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 5)
      Sheet2.Range(“F” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 6)
      Sheet2.Range(“G” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 7)
      Sheet2.Range(“H” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 8)
      Sheet2.Range(“I” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 9)
      Sheet2.Range(“J” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 10)
      Sheet2.Range(“K” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 11)
      Sheet2.Range(“L” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 12)
      Sheet2.Range(“M” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 13)
      Sheet2.Range(“N” & ۱۵ + mysearch) = Sheets(“Data”).Cells(x, 14)
      mysearch = mysearch + 1
      End If

      Next x
      End Sub

      متغیر تعریف شده Mysearch می باشد. این کد تست شده و کاملا پاسخ می دهد.

  20. سلام وقتی که یک فایل اکسل را باز می کنم یکسری فایل اکسل دیگر هم به طور اتوماتیک باز می شود؟

    • سلام و درود.. احتمالا از ماکروی عمومی در داخل فایل اکسل شما استفاده شده است. ماکروی عمومی یا Personal Macro ، ماکرویی است که هنگام باز کردن فایل اکسل ، به صورت خودکار اجرا می شود و فایل های ضمیمه آن را نیز اجرا و باز می کند.
      اغلب زمانی که نیاز هست از ماژولی مثلا تبدیل تاریخ استفاده کنیم ، آن را به عنوان یک ماکروی عمومی تعبیه می کنیم تا همراه فایل اکسل اجرا و باز شود.

  21. سلام
    نمیدونم همینجا باید سوالم درمورد اکسل بپرسم یا نه. امیدوارم اگر اینجا محل پرسشم نیست به پنل مربوطه منتقل و اینجانب رو هم مطلع فرمایید.
    با چه تابع یا فرمولی میتونم بصورت مشروط درمحاسباتم چند سلول رو به خودشون ارجاع بدم اینطور که مثلا با ارجاع سلول a1 به b1 و c1 و d1 و… طی یک عبارت محاسباتی عددی بدست بیاد و بعد با مقدار مشخصی مقایسه بشه و درصورت کمتر یا بیشتر بودن جواب عبارتهای داخل سلولهای b1 و c1 و…. بطور اتوماتیک تغیر کنه و محاسبات از نو صورت بگیرد دراصل سعی و خطا بصورت اتوماتیک تا رسیدن به جواب صحیح د دلخواه.
    ببخشید طولانی شد.

  22. سلام ببخشید یه سوال داشتم. سلول comment در اکسل و چه جوری محل نمایش اش و جابجا کنیم تا با حرکت موس روی سلول محل نمایش comment در کنار سلول قرار نگیره و در جایی باشه که ما تعیین میکنیم. به صورت دستی من توی edit comment کادر کامنت و جابجا کردم ولی فقط در حالت show و Hide در محل تعیین شده قرار میگیره و در حالت حرکت موس باز هم به کنار سلول برمیگرده

    • سلام و درود.. این کار زمانی که روی سلول کلیک می کنیم ، امکان پذیر هست اما اگر بخواهید با قرارگیری موس روی سلول مورد نظر ، مکان کامنت رو در جایی دیگر در نظر بگیرید ، امکان پذیر نمی باشد.

  23. با سلام
    ستونی از ادرس سایتهای بازدید شده داریم و قصد داریم آماری از سایت های ورزشی بازدید شده به مدیر بدهم سایت های ورزشی شامل صد و بیست سایت ورزشی می باشد که در یک شیت مجزا قرار دارد
    راهنمایی کنید ممنون میشم

    • سلام و درود . وقت شما به خیر.. بله .این کار را می توانید با استفاده از دستور Countif انجام دهید. یعنی با نوشتن فرمول Countif مشخص کنید که هر سایت ورزشی چند بار در لیست کل سایت ها آمده است . سپس براساس فیلتر خود اکسل ، آنهایی که در فرمول Countif ، خروجی ۱ داده اند را با فیلتر استخراج نمایید. خروجی کار ، سایت های ورزشی هستند که بازدید شده اند.

  24. سلام
    من یک شیت دارم که به فروشنده هام دادم تا اطلاعات مشتریان رو پر کنن …. میخوام حالتی ایجاد کنم که هر فروشنده بعد از پر کردن سلول دیگه نتونه اون سلول رو تغییر بده … آیا امکان پذبر هست؟

    • سلام و درود. وقت شما به خیر.. بله .. امکان پذیر هست.. می توانید با استفاده از متد Intersect و همچنین با استفاده از عملیات Locked مختص به سلول و در ادامه انجام عملیات پروتکت ، دیگر امکان تغییر سلول را پس از پر کردن آن ندهید.

      (Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range
      If Not Intersect(Range(“G4”), Target) Is Nothing And Range(“G4”) <> “” Then
      Range(“G4”).Locked = True
      “Sheets(1).Protect “111111
      End If
      End Sub

      در کد بالا فرض گرفته شده که سلول مورد نظر G4 می باشد که پس از مقداردهی ، دیگر قابل تغییر نخواهد بود.

      توصیه می کنیم دوره اصولی ماکرونویسی و برنامه نویسی در اکسل را در لینک زیر مشاهده و درک عمیق تری به این موضوع پیدا نمایید:

      https://goo.gl/c1PXjh

  25. با سلام و احترام
    چگونه میتوان هر کلمه از فایل پاورپوینت را به یک شیت مجزا از فایل اکسل لینک داد.
    به طور مثال:
    کلمه اول از فایل پاورپوینت رو به شیت اول اکسل
    کلمه دوم از فایل پاورپوینت رو به شیت دوم اکسل
    کلمه سوم از فایل پاورپوینت رو به شیت سوم اکسل

    پیشاپیش از همکاری شما کمال تشکر و قدر دانی را دارم

  26. سلام
    در شیت ۱ اطلاعات افراد ثبت شده
    در شیت ۲ می خواهیم افرادی که اسم آنها مثلا ایمان است و سن آنها مثلا ۳۰ است و تحصیلات آنها مثلا لیسانس است و .. را که از طریق data validation مشخص کرده ایم، در شیت ۲ نمایش دهد.
    در صورت امکان بصورت واضح و کامل لطفا پاسخ دهید.
    اگر امکان دارد در قالب یک مثال حل بفرمایید ممنون میشم.
    با تشکر

  27. سلام،میخواستم بدونم آیا این امکان هست که اکسل بتونه از طریق get data fro web و vba از یه حساب بانکی بصورت اتوماتیک موجودی بگیره و توی سلول جایگذاریش کنه؟

    • سلام و درود. وقت شما به خیر.. گرفتن موجودی حساب بله شدنی هست. و این که در داخل سلول محتوا را منتقل کنید ، نیز به نظر انجام پذیر هست . اما قطعا نیاز به گذاشتن زمان و پیاده سازی این موارد دارید. و همچنین باید کدنویسی و برنامه نویسی شود.

  28. سلام و عرض خسته نباشید
    سوالی داشتم

    در سلول A1 عدد ۱۰۰ را وارد می کنیم و در سلول B1 مساوی را میزنم و بعد سلول A1 را انتخاب میکنیم (منظورم عمل لینک کرد است) این عمل را تا چهار سلول بعدی ادامه میدهیم حال وقتی در سلول A5 مقداری وارد شود خود به خود سلول B5 به ان لینک میشود

    مشکل بنده اینجاس که نمی خواهم این عمل به صورت اتوماتیک انجام شود

    خواهشا راهنمایی کنید که از کدوم بخش تنظیمات می تونم غیر فعالش کنم

    کارم خیلی گیره
    بازم هم ممنون از سایت خوبتون

    • سلام و احترام.
      احتمالا شما از یک جدول استفاده می کنید که باعث شده فرمول شما به کل سلول های آن ستون (یعنی ستون B) اعمال شود.
      کافیه فرمول های سلول های B5 به بعد را پاک کنید.

  29. ممنون از سایت خوبتون
    مشکل رو از یک راه دیگه حل کردم

  30. سلام سوالی دارم ک مربوط ب اکسل هست.
    البته از برگه سوال عکس گرفتم ولی مثل اینکه اینجا نمیوونم آپلود کنم.
    چیکار کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام و درود. می توانید سوالتون رو تایپ کنید و اگر مقدور نیست از طریق تلگرام در بخش تماس با ما سایت ارتباط برقرار نمایید.

  31. سلام و عرض ادب
    من یه فایل اکسل دارم که در هر ستون ۱۰۰ اسم نفر دارم که زیر هر اسم هر نفر ۵ عدد هست.در ستونهای بعد هم همینطور.با این تفاوت که گاهی اوقات در ستون های بعدی اسامی نفرات کمی متفاوت میشوند و در نتیجه در ردیف ها اسامی یکسان نشان داده نمیشود(به علت کم و یا زیاد شدن بعضی از اسامی کارکنان در ستون ها)
    راهی برای SORT کردن یا قرار دادن اسامی نفرات رو به روی هم هست؟که در هر ردیف اسم نفر یکسان نشان داده شود؟
    نمیدونم واضح سوالمو مطرح کردم یا نه

    • سلام و احترام. باید فایل شما را مشاهده کنیم. لطفا در صورت مقدور فایل خود را در تلگرام یا واتس اپ به شماره ما در بخش “تماس با ما” سایت هست ، ارسال کنید و با استفاده از صوت در آنجا توضیح دهید. به شما پاسخ داده خواهد شد.

  32. سلام روز بخیر.من میخوام توی اکسل اطلاعات داخلی شیت هارو برای برخی افراد مخفی کنم ولی اسم خود شیت حذف یا مخفی نشه.فقط زمانی که کلیک میکنی رو شیت مورد نظر ازت رمز بخواد.چطور میتونم از این امکانش استفاده کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • سلام و احترام. باید از رویداد Activate شیت استفاده کنید و در داخل آن از یک InputBox جهت گرفتن پسورد از کاربر را کدنویسی کنید.
      در صورت ابهام آموزش سطح دسترسی را در زیر مشاهده نمایید تا بتوانید عملا پیاده سازی کنید.
      https://goo.gl/cQ6eKj

      همچنین سوالات و چالش هاتون رو می توانید از طریق پشتیبانی بعد از مشاهده آموزش بیان نمایید و استقبال می کنیم.

  33. سلام
    من یه table دارم دراکسل که از ردیف ها و ستون های مختلفی ایجاد شده چجوری میتونم ردیف های خاصی از این table رو کپی کنم که باهاشون یه table دیگه درست کنم؟؟
    لطفا اگه کسی میدونه جواب بده خیلی واجبه

    • سلام و احترام و عرض ادب.
      برای این کار شما باید براساس فیلد مورد نظر در داخل جدول خود جستجو را انجام دهید و سپس هر سطر برابر با آن را به جدول دیگر که ایجاد کرده اید منتقل کنید. قاعدتا برای این کار باید شما شیوه کدنویسی جستجو و همچنین ساخت تیبل را بلد باشید. در صورت ابهام ، با بخش پشتیبانی سایت در بخش تماس با ما ارتباط برقرار نمایید تا به صورت سفارشی برای شما انجام شود.

  34. سلام

    ما قبلا در شرکتمون از اکسل نسخه ۲۰۰۷ استفاده میکردیم و کلی فایل اکسل داریم که یکی از اونها فایل دیتامون هستش و باقیشون با لینکهایی به شیت های فایل دیتا وصل هستن و ازش داده فراخوانی میکنن. همه این فایلها در یک درایوی در شبکه قابل دسترسی چند سیستم قرار داره. استفاده ما از فایلها به این صورت بود که فایل دیتا توی هر مسیری که بود اگر باز بود فایلهای دیگه به فایل دیتایی که بازه وصل میشدن و ازش داده میخوندن. بزارید با مثال توضیح بدم: مثلا آدرس فایل دیتا Z:\myfile\data.xls باشه و آدرس فایلی که به این لینک شده هم Z:\myfile\link\workbook1.xls باشه. قبلا وقتی data.xls رو حتی تو مسیر Z:\myfile\new folder\data.xls هم باز میکردیم مشکلی توی workbook1.xls برای لینک شدن به data.xls به وجود نمیومد و از هر فایلی که هم اسم data.xls بود و باز بود داده فراخوانی میکرد. از زمانی که ورژن اکسل رو به ۲۰۱۶ تغییر دادیم، فایل workbook1.xls فقط زمانی که فایل دیتا با ادرس Z:\myfile\data.xls باز هست، درست کار میکنه و خطایی توی لینکها نمیده و اگر فایل دیتای Z:\myfile\new folder\data.xls باز باشه، فایل workbook1.xls توی لینکها دچار مشکل میشه.

    کسی میتونه تو حل این مشکل کمک کنه؟؟
    ممنون میشم

  35. سلام
    من یه فایل اکسل طراحی کردم و میخوام که از جدول A در شیت اول کدهای کالا را درون شیت B نشون بده ولی تکرارش رو نزاره
    با advance search و … چک کردم ولی میخوام به طور اتوماتیک این کار را انجام بده و لازم نباشه با اضافه شدن فیلد به جدول این کار را دوباره انجام بدم
    ممنون

  36. سلام
    من قصد دارم در ۲ سطر مختلف ( ویا در یک محدوده )هرجایی که بطور مثال نوشته شده “سود”، عدد جلوی این عبارت را استخراج و با یکدیگر جمع نمایم و باقی اعداد یا عبارات موجود، در این کار خللی ایجاد نکند.
    با تشکر

    • سلام و درود.
      کافی است در ستون روبروی این ستون ، فرمولی بنویسید با استفاده از دستور Search که هرسلول کناری که کلمه “سود” داشت ، را بیاورد و با استفاده از تابع Left از کاراکتر ۴ به بعد را جدا و در ستون کناری بیاورد. سپس ستون خروجی را جمع بزنید.

  37. سلام با درگ و دروپ کردن اعداد حتما آشنایی دارید. مثلا اعداد ۱ تا ۳ را انتخاب کنیم و ادامه را درگ کنیم اعداد به ترتیب ۴ و الا آخر نوشته میشود. سوال من اعداد اعشاری است و البته قسمت اعشار به راحتی تغییر خواهد کرد ولی من می خواهم ارقام قسمت ثابت عدد تغییر کند و ارقام اعشار تغییر نکند. مثلا عدد ۱۲/۲۳ می خواهم به ترتیب بشود ۱۳/۲۳ و بعد ۱۴/۲۳ و بعد ۱۵/۲۳ الا آخر . چه بایست کرد؟ ممنون از پاسختون.

    • سلام و احترام دوست گرامی. شما به صورت معمول سه عدد اعشاری خود را ایجاد کنید . سپس با استفاده از همین درگ و دراپ این کار را انجام دهید. و مشاهده می کنید که کاملا برای اعداد اعشاری نیز پاسخ می دهد. قسمت ثابت اضافه می شود و قسمت اعشاری بدون تغییر می ماند.

  38. سلام خسته نباشید
    سوالی داشتم من یک ستون با ۱۰ سلول یا بیشتر دارم که هر کدام یک عدد ثابت ارزش گذاری شده که نسبت به هم یک فاصله ای داره می خوام که این سلول ها برای مثال اگه ۱۰۰ درصد فرض بگیریم و من بخوام یکی از سلول ها رو مقداری افزایش بدم بدون اینکه جمع عددی کل من تغییر کنه فقط یک سلول مورد نظر افزایش یا کاهش داده بشه و بهمون مقدار عددی که اضافه یا کم شده به نسبت مساوی عددی بین سلول ها از قبل بوده تقسیم بشه
    به زبان ساده تر بدون اینکه از مجموع عدد ها کم یا زیاد بشه نسبت ها تغییر کنه بین خودشون یکی بیشتر بشه از مابقی به تناسب عددی شون قرض گرفته بشه. امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم
    من یه همچین چیزی رو چطور میتونم توی اکسل درست کنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • سلام و درود. سوال شما تخصصی است . و باید به صورت سفارشی برای شما کدنویسی شود. در صورت تمایل با بخش “تماس با ما” ارتباط برقرار نمایید.

  39. سلام، وقتتون بخیر
    من در اکسل سه ستون دارم که در سلولی جداگانه مقدار ماکسیمم ستون سمت راست رو نشان دادم. حالا میخوام در سلولی دیگر مقدار عددی موجود در سلولی که در ذو ستون سمت چپ مقدار حداکثری ستون سمت راست قرار داره رو مشخص کنم. در واقع مقدار عددی سلولی را میخواهم که دو ستون سمت چپ سلولی دیگر قرار دارد.
    ممنونم از وقتی که میذارید.

  40. با سلام لطفا بفرمائید برای جستجوی ” قسمتی ” از یک عبارت بجای جستجوی عین عبارت در VBA چطور باید کدنویسی کرد. با سپاس

    • سلام و درود. در صورتی که از مجموعه های سایت استفاده کرده اید (آموزش کنترل های تخصصی فرم لیست باکس ها – چکباکس ها و کامبوباکس ها) ، در تلگرام یا واتس آپ پیام دهید تا راهنمایی شوید.

    • با عرض سلام من مجموعه آموزش کنترل های تخصصی فرم لیست باکس ها … را خریداری و مطالعه کردم که بسیار مفید بود. سپاس فراوان . ولی در مورد کدهای جستجو از وسط عبارت مورد جستجو مطلبی ندیدم. لطفا راهنمائی بفرمائید. باتشکر

      • سلام و درود. خوشحالیم آموزش برای شما مفید بوده .. جستجو به صورت لحظه ای در مجموعه آموزشی توضیح داده شده و برای حل چالش ها و مشکلات خود از طریق پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید و به طور کامل پاسخگو هستیم و استقبال می کنیم.

  41. سلام
    در اکسل چگونه فرمولی بنویسیم که اگر عدد وارد شده در یک سلول تغییر کرد به سلول دیگری مقدار ثابتی اضافه شود.
    فقط دو سلول داریم، اگر سلول A1 عدد ۳ را داشته باشد و سلول B1عدد ۱۰۰ را داشته باشد، حال اگر عدد سلول A1 را از عدد سه به عدد چهار تغییر دهیم، به صورت اتوماتیک به سلول B1 که عدد ۱۰۰ بود مقدار ۴ اضافه شود و عدد ۱۰۴ درج گردد.
    به همین ترتیب اگر عدد ۵ شود عدد ۱۰۸
    عدد ۶ شود عدد ۱۱۲ و الی اخر
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  42. با سلام ودعای خیر چگونه در یک یوزر فرم می توانیم لیست کشویی وابسته تعریف کنیم .من داخل اکسل بدون کد نویسی یاد دارم ممنون میشم درباره کد نویسی راهنمایی کنید.

  43. سلام
    جدولی از اطلاعات در ردیف و ستونهای اکسل دارم میخواهم در یک ستون جدید مقادیر برابر یکی از ستونها اما بدون اعشار (گرد شده ) باشد لطفا راهنمایی نمایید
    (به این دلیل که برای فرمول نویسی اکسل عدد مثلا ۳۵.۸۴ را معادل ۳۵۸۴ محاسبه میکند !)
    با تشکر

  44. سلام
    اگر بخواهیم به یک تاریخ ۶ ماه اضافه کنیم برای بدست آوردن تاریخ انقضا محصولات چکار باید بکنیم؟؟

  45. سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم چه کدی رو باید بزنم که بر اساس محتوای سلول رنگ اون ردیف تغییر کند؟

    • سلام و درود. وقت به خیر.
      در آموزش رابط کاربری پیشرفته ، کامل توضیح داده ایم که چگونه با تغییر محتوای سلول ، بیاید و عملیاتی انجام دهد. لینک آموزش:
      https://goo.gl/QBCBKb

      پس از مشاهده آموزش در صورت داشتن سوال و چالش در خدمتتون هستیم و استقبال می کنیم. و می توانید از طریق تلگرام و واتس آپ مطرح نمایید.

  46. سلام.چگونه می توان جستجو براساس لیست آبشاری را فرمول نویسی کرد؟

  47. سلام. در یک ستون، هر سلول، حاویِ یک جمله است. چطور میتوان محتوای هر سلول را در یک فایل متنی جداگانه سیو کرد؟ (حدود ۱۰۰۰۰ سلوله و دستی نمیشه)

    • سلام و عرض ادب.
      باید به صورت سفارشی برای شما انجام شود.
      لطفا از طریق واتس آپ یا تلگرام ، به شماره مورد نظر در بخش “تماس با ما” پیام دهید.

  48. سلام. من یک جدول دارم که تعدادی از خونه ها خالی و تعدادی با کلمه پر شده است. میخواستم در انتهای هر سطر از تابع concatenate ‌به نحوی استفاده کنم که فقط خونه هایی که دارای کلمه هستند رو با یک ویرگول جداکنه و در یک خونه نمایش بده. ممنون

    • سلام و عرض ادب. برای این کار باید یک تابع در VBA کدنویسی کنیم. و سپس آن تابع را مانند توابع معمولی خود اکسل در شیت استفاده کنیم.

      تابع زیر را در یک ماژول خالی بنویسید. سپس آن را در هر سطر خود استفاد کنید. و پارامتر داخل آن را محدوده سطر خود قرار دهید.

      Function ConcatenatemyRange(ConcatArea As Range) As String
      For Each n In ConcatArea: nn = IIf(n = “”, nn, nn & n & “,”): Next
      ConcatenatemyRange = Left(nn, Len(nn) – 1)
      End Function

  49. با عرض سلام و خسته نباشین وقتی می خوام وارد فایل اکسل بشم خیلی دیر باز میشه دقیقا ۲ دقیقه طول میکشه، پسوندشم عوض کردم در حد امکان فرمت وفرمولها رو کم کردم ولی بازم دیر باز میشه ناگفته نماند که عکس هم توش بکار بردم ممنون میشم راهنمایی کنید

  50. سلام
    ممنون می شوم در مورد مشکل من راهنمایی بفرمایید:

    در یک فایل اکسل که حاوی ۲ شیت است در شیت اول آن برای نشان دادن داده های فروش ۵۰۰ کالا طی چندین ماه فیلتر تعریف شده است و در شیت دوم نمودار داده های فروش کالایی را که در شیت اول تعیین می کنیم به نمایش می گذارد.
    لطفا بفرمایید چگونه می توان داده های فروش چندین کالا را به صورت همزمان در یک نمودار نشان داد. یعنی مثلا نمودار ۲۰ کالا را روی یک نمودار نشان داد. در این روش من نمی خواهم که داده ها را از شیت اول در یک شیت دیگر کپی و پیست (copy & past) کنم و سپس نمودار آنرا رسم کنم بلکه می خواهم روشی باشد که اکسل بتواند مسیر داده های ۲۰ کالا را بخواند و سپس در یک نمودار آن ها را نشان دهد.

    از پاسخگویی شما پیشاپیش متشکرم

  51. سلاموقت بخیر در دستور زیر ۶۶۶۶ متوجه نمیشوم چه کاری در فرمول انجام میده لطفا راهنمایی بفرمائید.
    =RIGHT(RIGHT(A2؛۲)*B2*C2*(A2-1900)*6666؛۶)

  52. سلام.می خوام از شیت اصلی به تناسب اطاعات ۵ گانه ای که در یکی از ستونهاست ، اطلاعات هر ردیف علاوه بر شیت اصلی در یک شیت مخصوص به خودش هم همزمان ثبت بشه.چکار کنم؟

  53. سلام روزتون بخیر
    در اکسل لیست بدهکاران با اقساط متفاوت دارم (مثلا در۱تا۶ سطر( قسط)) چگونه تابع ریاضی(مانده بدهکاری) تعریف کنم؟

  54. سلام. می خواهم تابعی بنویسم که وقتی شرطی درست بود، در سلولی تاریخ امروز درج شود و دیگر تغییر نکند (فردا تاریخ فردا را نزند) و اگر شرط صحیح نبود، مقدار سلول را بدون تغغیر رها کند.
    همچنین در ستونی دیگر می خواهم اگر شرط برقرار بود، یک عدد به سلولی اضافه کند و اگر شرط غلط بود، سول را بدون تغییر رها کند.

  55. با سلام

    من دوتا فایل اکسل دارم که اولی مربوط به مشخصات افراده و فایل دوم مربوط به مشخصات افراد بیمه شده،حالا من میخوام مشخصات افراد بیمه نشده را از لیست اول استخراج کنم

    لطفاً راهنمایی بفرمایید.

  56. سلام
    وقتتون بخیر
    ببخشید من حدود ۶۰۰۰۰ دیتا (سطر) دارم و دو ستون که یکی مربوط به شماره بیمه نامه و یکی مربوط به خسارت است.در ستون مربوط به شماره بیمه نامه بعضی از شماره بیمه نامه ها تکراری هستن میخام کاری کنم بیمه نامه های تکراری را پیدا و همزمان خسارت مربوط به آنها با هم جمع شود.

    • سلام و عرض ادب. باید پروژه آن برای شما به صورت اختصاصی نوشته شود. لطفا از طریق بخش “تماس با ما” در منوهای سایت ، ارتباط برقرار کرده و فایل خود را در واتس آپ ارسال نمایید تا بررسی شود.

  57. با درود ,در لیست باکس برای حذف یک آیتم از دستور removeitem استفاده کردم به این صورت :
    listbox1.removeitem listbox1.listindex که باید آیتم مورد نظر را پاک کند اما خطای :
    runtime error :’-2147467259(80004005) را نمایش میدهد لطفا راهنمایی فرمایید که چطور میتوان این مشکل را حل کرد ؟
    با سپاس فراوان

  58. باسلام و احترام.یک فایل اکسل با ۲۰۰۰ ردیف که هر ردیف شامل مشخصات یک پرونده میباشد.تو یه درایو دیگه اسکن برخی از این پرونده ها بصورت pdfذخیره شده.با تابع هایپرلینک ارتباط میگیرم ولی در ستون مربوط به فایل اسکن پرونده برای تمامی ردیفها، لینک بارگذاری میشه و این در حالیکه اسکن همه پرونده ها موجود نیست و مجبورم تک تک ردیفها را چک کنم ببینم اسکنش موجود یا نه.لطفا راهنمایی فرمایید که چطور میتونم فقط هایپرلینک پرونده هایی که اسکنشون موجود نشون بده؟

  59. با سلام و وقت بخیر، ببخشید سوالی داشتم از محضرتون
    یک فایل اکسل دارم یه سری اعداد کل در یک ستون نوشته شده که روزانه میخوام مقدار ثابتی از این اعداد کسر بشه
    میتونید راهنمایی کنید؟

    • سلام و درود. باید فایل شما رو بررسی کنیم. در صورت امکان از طریق واتس آپ فایل خود را ارسال نمایید. شماره های ارتباطی در بخش تماس با ما سایت ذکر شده است.

  60. https://uupload.ir/files/0faf_et.jpg
    سلام من زیاد در ساخت اکسل مهارتی ندارم می خواستم بدونم میشه لطفا با این اطلاعاتی که لینکش رو گذاشتم برام یک فایل اکسل درست کنید

  61. سلام وقت بخیر
    من آیکون merge & center غیر فعال شده و کمرنگ شده است چگونه میتوانم فعالش نمایم مانند روز اولش

  62. سلام خسته نباشید
    در مورد آموزش فاکتور داینامیک سوال داشتم
    اینکه از صفر تا صد رو توضیح دادید؟
    چون من تا حالا با اکسل کار نکردم

  63. سلام اکسل من ۲ تا ستون دارد ستون یک کدهای خاص(۷۳۰-۷۴۰-۷۳۵و…) و ستون دوم مبالغ مربوط به هر کد حالا من میخوام به اکسل بگم بیا تمام کدهای ۷۳۰ و ۷۴۰ و ۷۳۵ را پیدا کن و مبالغ روبروی آنها را با هم جمع کن مثلا هر ۳ تا کد خاص را باهم جمع کند کد ها ثابت هستند (۱۵ کد خاص) ولی تعداد هر کد زیاد هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  64. سلام. لطفا راهنمایی کنید که چگونه می توانم تابع SUBTOTAL را با COUNTIF ادغام کنم.
    به عبارتی دستور COUNTIF با اعمال فیلتر کردن تغییر کند.

    • سلام و عرض ادب. لطفا فایل خود را در واتس آپ ارسال تا بررسی کنیم. و همچنین توضیحات لازم را در واتس آپ بدهید.
      شماره واتس آپ در بخش منو سایت و بخش تماس با ما می باشد.

  65. سلام
    لطفا میفرمایید چطور می تونم در اکسل فیلتر چند مرحله ای رو با vba کد نویسی کنم.
    مثلا ستون اول بر اساس داده a بعد بدون حذف اون فیلتر ستون دوم بر اساس داده b و تا آخر
    مانند فیلتر خود اکسل که هر ستون رو جداگانه بر اساس دیتای خاصی میشه فیلتر کرد بدون اینکه فیلتر ستونهای دیگه رو حذف کرد.
    ممنون

  66. سلام سایتتون در قسمت ثبت نام مشکل داره .ایمیل نمیفرسته الان میخوام ثبت نام کنم باید چکار کنم.

  67. سلام
    روز خوش
    امکانش هست در اکسل وقتی فرمی اجرا میشه اندازه فرم به صورت اتوماتیک با اندازه مانیتور تنظیم بشه.
    ممنون

  68. باسلام و وقت بخیر؛سوالی داشتم از خدمتتون
    اینکه در فایل اکسلم سلولهای زیادی هستند که به انگلیسی تایپ شده اند و حاوی ممیز بصورت نقطه هستند که حین انجام ضرب بصورت دستی و نه فرمول، دچار ارور value میشوند، خیلی سعی کردم رفع بشه و از اینترنت جستجو کردم جوابی نگرفتم ولی در اخر دیدم اگر خود سلول مجدد تایپ بشه ممیز بصورت اسلش/ ثبت میشه و عملیات رو هم میپذیره

    حالا سوالم اینه راهی هست همه سلول های حاوی ممیز نقطه ای یکباره به ممیز اسلشی تبدیل بشن که بتونم عملیات رو اعداد داشته باشم؟
    باید بگم روی سیستم استادم این مشکل نبود ولی خودم رو دوتا سیستم انجام دادم این اشکال پیش اومد

    ممنون از پاسخ گویی شما

    • سلام و درود. کلیدهای Ctrl و H را بزنید . در تب Replace ، دو قسمت دارد. قسمت بالا را نقطه قرار دهید . و پایین را اسلش. حال با زدن Replace All ، کل سلول های حاوی کاراکتر نقطه به اسلش تبدیل می شوند.

      • خیلی ممنونم از پاسخگویی خوبتون
        حالا این مشکل حل شده، یه مشکل دیگه دارم
        اینکه میخام محاسبه ای که برای یک سلول انجام دادم برای سلول های ستونش کپی بشه، اتفاقا کپی هم میشه ولی مقدار عددی که بهم میده دقیق نیس و در حد ۰-۱خطا داره ولی دستی برای هر سلول حساب میشه درست جواب میده
        مثلادستی عدد۷.۳۵میشه ولی با کپی فرمول۷.۹۹
        این راهکاری داره؟

  69. سلام و خسته نباشید
    امکانش هست با کلیک روی Command Button فایلهایی با آدرس مشخص شده در سلولهای اکسل اجرا بشه مثلا فایل pdf
    ممنون

  70. سلام
    وقت بخیر
    سوال : می خواهم در خط فرمول نویسی نام یک شیت را از سلول بخواند.
    راهی برای این منظور وجود دارد؟
    ممنون و سپاسگزارم

  71. با سلام در۳ تا شیت به اسمهای متفاوت که در هر شیت یک جدول یکسان وجود دارد چطور می توان یک شیت کلی ایجاد کرد که به محض ورود اطلاعات در هر شیت اطلاعات در شیت کلی بیاید

    • سلام و درود. لطفا فایل خود را از طریق واتس آپ به شماره مشخص شده در بخش تماس با ما ارسال کنید و هزینه انجام آن خدمت شما اعلام می شود و در صورت تمایل پیاده سازی خواهد شد.

  72. سلام ، دکمه ی ctrl+PgUp برای حرکت بین sheet ها عمل نمیکند چگونه این مشکل را برطرف کنم؟

  73. سلام ببخشید چجوری میشه در یک اکسل با بیش از ۲۰۰ شیت در تمام شیت ها یک عکس مشابه را پاک کرد یا جایگزین آن عکس دیگری گذاشت ؟

    • سلام و درود. وقت به خیر. باید نمونه فایل بررسی شود و سپس به صورت سفارشی برای شما کدنویسی شود. لطفا در صورت تماسل از طریق واتس آپ ارتباط برقرار نمایید.(شماره واتس آپ از طریق منوها و بخش تماس با ما)

  74. سلام و خسته نباشید
    در ListView فونتهای فارسی درست نشان داده نمی شود.
    روشی برای حل این مشکل وجود دارد؟
    در ListBox ولی مشکلی وجود ندارد.
    خیلی ممنون

  75. سلام. دوتا ستون داریم. یکی شامل کدملی و دیگری شامل مبالغ خرید. در ستون کدملی، کدملی های تکراری وجود دارد. می خوام دوتا ستون جدید مثل همین دوتا ستون داشته باشم، منتهی مجموع مبالغ به هر کدملی تناظر داشته باشه. یعنی می خوام ببینم که جمع مبالغ هر فرد(کدملی) چقدر هستش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *