خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش کدنویسی پنهان کردن سطرها و ستون ها در اکسل و مشخص کردن محدوده کاری

آموزش کدنویسی پنهان کردن سطرها و ستون ها در اکسل و مشخص کردن محدوده کاری

کدنویسی پنهان کردن سطرها و ستون ها در اکسل و مشخص کردن محدوده کاری

 

 

نکته: می توانید ویدئوی کامل کدنویسی پنهان کردن سطرها و ستون ها در اکسل را در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

 

در این آموزش قصد داریم نکات بسیار خوبی در زمینه پنهان کردن سطرها و ستون ها در اکسل و شیوه کدنویسی آن را بیاموزیم. قطعا با نکاتی که در این آموزش وجود دارد می توانید آن را گسترش دهید و پنهان کردن سطر ها و ستون ها در اکسل را با کنترل های پیشرفته اکسل ادغام کنید و از ترکیب آنها ، عملیات مفید و کاربردی را انجام و پیاده سازی نمایید.

 

همان طور که می دانید در آموزش قفل گزاری سلول ها و امنیت در اکسل ، به طور کامل شیوه بالا بردن سطح امنیتی سلول ها در اکسل را بررسی کرده ایم و می توانید به طور کامل این آموزش را در صورت عدم مشاهده ، ببینید و نکات فراوان آن را یاد بگیرید. اما در این آموزش فعلی ، قصد و تمرکز کامل ما روی پنهان کردن سطرها و ستون ها در اکسل می باشد به طوری که کاربر قادر به نمایان کردن آنها نباشد و فقط بتوان در محیط کاری تعریف شده ، عملیات تغییر را داشت.

 

فرض کنید داده ها و محدوده کاری ما به صورت زیر می باشد:

 

پنهان کردن سطرها و ستون ها در اکسل

حال قصد داریم با استفاده از کدنویسی سطرهای بین ۷ تا آخرین سطر موجود در شیت را پنهان کنیم و همچنین ستون های بین H تا آخرین ستون را پنهان کنیم. در این حالت باید در ابتدا بدانیم که چگونه می توانیم تا آخرین سطر را پیدا کنیم و آخرین سطر موجود چه سطری است. برای این کار کافی است سطر مورد نظر (سطر ۷) را انتخاب و کلید های Ctrl+Shift را نگه داشته و کلید مکان نما به سمت پایین را فشار دهیم تا همه سطرها تا آخرین سطر موجود در شیت نیز انتخاب شوند. مانند تصویر زیر:

 

پنهان کردن سطرها و ستون ها در اکسل

 

همین عملیات را برای ستون ها نیز به کار می بریم. پس از انتخاب سطرها ، کافی است روی آنها کلیک راست کرده و گزینه Hide را بزنیم تا کل سطر های انتخابی پنهان شوند.

 

همین عملیات پنهان کردن سطرها و ستون ها در اکسل را با استفاده از کدنویسی در VBA انجام می دهیم تا شیوه کدنویسی آن را نیز بیاموزید و سعی کنید آن را با کنترل های پیشرفته موجود در اکسل ادغام کنید و در کارهای خود مورد استفاده قرار دهید.دقت نمایید بعد از عملیات پنهان سازی سطرها و ستون ها در اکسل ، باید Protect را برای شیت نیز انجام داد تا افراد دیگر نتوانند آنها را آشکار کنند.

 

ویدئوی کامل کدنویسی پنهان کردن سطرها و ستون ها در اکسل و مشخص کردن محدوده کاری را در زیر می توانید مشاهده نمایید:

 

 

اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، می توانید از آموزش ویدئویی آموزش ساخت تکست باکس جستجو در اکسل با قابلیت تشخیص خودکار نیز دیدن نمایید:

 

تکست باکس جستجو در اکسل