خانه / دانلود رایگان اکسل / ادغام داده های چندین فایل در اکسل و کدنویسی آن

ادغام داده های چندین فایل در اکسل و کدنویسی آن

آموزش ادغام داده های چندین فایل در اکسل و کدنویسی آن

 

 

نکته: می توانید ویدئوی کامل آموزش  ادغام داده های چندین فایل در اکسل و کدنویسی آن را در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

 

همان طور که می دانید بسیار پیش می آید که شما داده های خود را در فایل های مختلف و حتی در شیت های مختلفی ذخیره می کنید و بعد از مدت زمانی قصد دارید گزارشی از آنها به صورت مفصل در یک جا و در یک فایل بگیرید. در این مواقع ساده ترین راه حل این هست که داده ها را با عملیات ساده کپی و پیست به فایل مقصد منتقل کنیم . اما زمانی که تعداد فایل ها زیاد باشد و داده های آن ها نیز گسترده ، بهترین راه حل ادغام داده های چندین فایل در اکسل می باشد.

 

دقت نمایید منظور از ادغام داده های چندین فایل در اکسل ، منظور فقط فایل هایی از نوع اکسل هستند و بسیار مهم هست که فرمت آنها از نوع اکسل باشند.مهمترین نکته در این آموزش ، این است که وقتی بخواهیم با فایل ها کار کنیم و عملا فایلی را باز و داده هایی را از آن بخوانیم ، باید با سیستم فایل آشنایی و شیوه کدنویسی آن را بدانیم.

 

یک مثال کاربردی از فایل ها می زنیم تا واقعا کاربرد ملموس آن مشخص شود. فرض کنید یک شرکتی داریم که تعداد کارمندان آن ۱۰ تا می باشند و هر کدام از کارمندان با فایل اکسلی که در اختیار اوست ، دیتاهای مختص به تماس ها و عملیاتی که در روز انجام می دهد را در آن ثبت می کند. حال هر روز کارمندان دیتاهای خود و کارکرد خود را در فایل اکسل ذخیره می کنند و در انتهای روز فایل های خود را به مدیر شرکت می دهند و با ادغام داده های چندین فایل در اکسل ، خروجی مورد نظر خود را بر روی همه داده ها اعمال و بدست می آورد.

 

اولین موردی که باید در نظر گرفت این هست که فایل های خود را باید در مسیری مشخص در یک فولدر قرار دهید . مانند تصویر زیر:

 

ادغام داده های چندین فایل در اکسل

 

سپس فرض کنید دو تا کارمند داریم و به ازای هر کارمند یک فایل در فولدر مورد نظر قرار دارد. دیتاهای فایل اول به صورت زیر می باشد:

 

ادغام داده های چندین فایل در اکسل

 

داده های فایل دوم نیز که مختص به کارمند دوم می باشد ، به صورت زیر هست:

 

ادغام داده های چندین فایل در اکسل

 

همان طور که مشاهده می کنید باید یک ارتباط منطقی بین داده ها برقرار باشد . مثلا تعداد ستون ها یکسان می باشد و این باعث می شود دیتاها به صورت منظم در خروجی ظاهر شود.

 

مراحل کار به این صورت هست که در ابتدای کدنویسی ، باید متغیرهای مورد نظر خود را تعریف نماییم.چندین متغیر از نوع Object تعریف می کنیم تا بتوانیم آنها را با سیستم فایل ارتباط دهیم و حال برای ادغام داده های چندین فایل در اکسل ، باید یک متغیر از نوع آبجکت را حهت دریافت فایل های داخل فولدر و مسیر مورد نظر کدنویسی نماییم.این کار با استفاده از متد GetFolder انجام می شود.

 

در ادامه حلقه ای را تعریف می کنیم تا یکی یکی فایل های اکسل موجود در مسیر مشخص را باز نماید و داده های داخل آن را کپی کند و در فایل مرجع و اصلی خود عملیات پیست را انجام دهد. سپس فایل کارمند را بسته و همین عملیات را برای بقیه فایل های کارمندان انجام می دهیم.

 

در ویدئوی زیر به طور کامل نحوه کدنویسی و پیاده سازی ادغام داده های چندین فایل در اکسل را می توانید به طور کامل مشاهده نمایید:

 

 

اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، می توانید از آموزش ادغام کردن دیتاهای شیت های مختلف در یک شیت در اکسل و کدنویسی آن که نکات فراوانی در آموزش هست ، در زیر مشاهده نمایید:

 

ادغام کردن شیت ها در داخل یک شیت در اکسل

 

 

همچنین می توانید از آموزش استخراج اطلاعات در VBA اکسل و اینکه چطور می توانیم داده هایی را از یک شیت استخراج و در شیتی دیگر به عنوان گزارش ثبت نماییم ، در زیر مشاهده و بیاموزید:

 

استخراج اطلاعات در VBA اکسل

 

۲ دیدگاه

  1. با سلام و خدا قوت و تشکر
    آموزش ادغام داده های چندین فایل در اکسل و کدنویسی آن خیلی عالی بود فقط اینکه نام فایل هم باید توی یک ستون اورده بشه خیلی بهتره و کاریر میتونه تشخیص بده اطلاعلت مربوط کدام فایل میباشد

  2. آموزش ها بسیار عالی و کاربردی هستند ضمن تشکر واقعا خسته نباشید
    به جرات میگم اکثر مشکلاتی که در اکسل داشتم برطرف شد
    ممنونم و امیدوارم بدون خستگی به راه زیبایی که در پیش گرفته اید ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *