خانه / دانلود رایگان اکسل / صحت داده عددی تکست باکس ها در اکسل به صورت دقیق و کدنویسی آن

صحت داده عددی تکست باکس ها در اکسل به صورت دقیق و کدنویسی آن

آموزش صحت داده عددی تکست باکس ها در اکسل به صورت دقیق و کدنویسی آن

 

یکی از مهمترین کنترل هایی که بخش اصلی فرم ها در اکسل را تشکیل می دهد ، تکست باکس ها می باشند.کنترلی با خاصیت های مهم که کاربردهای فراوانی دارد و جهت تولید برنامه در اکسل ، استفاده نکردن از آن ، اجتناب ناپذیر هست.

 

 

آموزش های مرتبط با کنترل مهم تکست باکس ها در فرم های اکسل:

 

آموزش های مختلفی در زمینه تکست باکس ها در سایت قرار گرفته است. از جمله : آموزش الگوی ورودی تکست باکس ها در فرم های اکسل ، آموزش جداکننده ارقام تکست باکس ها در فرم های اکسل ، آموزش  فرمت تکست باکس ها در اکسل ، آموزش  تکست باکس جستجو با قابلیت تشخیص خودکار متن و آموزش های دیگری که بسیار می تواند دیدگاه شما را نسبت به ایجاد فرم های پیشرفته در اکسل ارتقاء دهد.

 

 

آموزش صحت داده عددی تکست باکس ها در اکسل:

 

اما در این آموزش قصد داریم صحت داده عددی تکست باکس ها در اکسل را بررسی کنیم. وقتی صحبت از تکست باکس می شود ، یعنی این که شما هم می توانید داده عددی و هم داده غیر عددی (رشته ای) در آن وارد کنید.اما ما میخواهیم فقط و فقط در داخل تکست باکس عدد وارد شود و کاربر اجازه ورود حروف را ندارد. همچنین می خواهیم کاربر بتواند اعداد اعشاری ، صحیح و منفی را در تکست باکس وارد کند و عملیات صحت داده عددی تکست باکس ها در اکسل به درستی انجام شود.

 

 

صحت داده عددی تکست باکس ها در اکسل به ۲ روش :

 

روش اول که روشی بسیار ساده هست و اکثر مواقع از آن استفاده می شود ، تابع isNumeric می باشد که با استفاده از آن می توان صحت داده عددی تکست باکس ها در اکسل را تشخیص داد و اگر کاربر در داخل تکست باکس از حروف استفاده کند ، عملا با خطا مواجه خواهد شد. حال سوالی که پیش می آید این هست که آیا این تابع کاملا به طور دقیق صحت داده عددی تکست باکس ها در اکسل را انجام می دهد و اگر خیر ، چه مشکلاتی دارد؟!!

 

 

مشکلات استفاده از روش اول صحت داده عددی:

 

موضوع اول این هست که ما میخواهیم هنگام ورود هر کاراکتر ، بررسی شود که کاراکتر وارد شده صحت عددی دارد یا خیر و در غیر این صورت سریعا اجازه ورود آن را ندهد. و نکته بعدی نیز این هست که با تابع isNumeric اعداد منفی پردازش نمی شوند و صحت درستی آنها در نظر گرفته نمی شود.

همچنین مشکل دیگر اعداد اعشاری هستند که می توان از چند نقطه یا ممیز استفاده کرد و این غلط می باشد و کلا برای یک عدد اعشاری باید فقط یک اعشار یا ممیز استفاده نمود.که این مورد نیز صحت آن توسط این تابع بررسی می شود اما ما میخواهیم از ورود دومین ممیز جلوگیری کنیم و حتی اجاره تایپ آن را ندهیم .مانند تصویر زیر:

 

صحت داده عددی تکست باکس ها در اکسل

 

 

صحت داده عددی تکست باکس ها در اکسل

 

 

صحت داده عددی تکست باکس ها در اکسل

 

 

حال باید تشخیص داد در چه رویدادی باید کد بنویسیم تا به محض تایپ کاراکتر مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و صحت داده عددی تکست باکس ها در اکسل انجام شود. بهترین رویداد برای این کار ، رویداد KeyPress می باشد که با تایپ هر کاراکتر ، کدهای داخل این رویداد اجرا و بررسی می شود.

 

توابع مختلفی در این آموزش مورد بررسی قرار داده ایم و همچنین از کدهای اسکی نیز استفاده کرده ایم.در آموزش ویدئویی زیر به طور کامل مراحل کدنویسی توضیح داده شده است.

 

 

در صورتی که قصد دارید کدنویسی و برنامه نویسی را از پایه و براساس اصول آن یاد بگیرید و همچنین درک کامل و درستی از آن داشته باشید ، پیشنهاد می کنیم آموزش های زیر را مشاهده نمایید. همچنین در این آموزش کاملا قدم به قدم و به زبان کاملا ساده ، یک زبان برنامه نویسی را یاد خواهید گرفت.

در آموزش های زیر به ترتیب ، قادر خواهید بود فرم های پیشرفته در اکسل ایجاد کنید و عملا دست به تولید برنامه نیز بزنید ، توصیه می کنیم آموزش های زیر را مشاهده نمایید . این آموزش ها شما را کاملا آماده ساخت و تولید برنامه مورد نظر شما خواهد کرد و قدرت شگفت انگیزی در کدنویسی و برنامه نویسی به شما خواهد داد.

 

 

Basic Programming VBA Excel

 

ساخت فرم ورود اطلاعات در VBA اکسل

 

ListBox in Excel2

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *