خانه / دانلودهای رایگان / دانلود رایگان اکسس / آموزش Validation Rule و قوانین ورود داده ها در اکسس

آموزش Validation Rule و قوانین ورود داده ها در اکسس

آموزش Validation Rule و قوانین ورود داده ها در اکسس

 

در این آموزش قصد داریم ویژگی های بسیار مهم Validation Rule  و Validation Text را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که از نام آن مشخص است برای ایجاد یک قانون جهت ورود داده ها مورد استفاده قرار می گیرد. کار Validation Rule بسیار به Input Mask شباهت دارد اما وسیعتر و قدرتمند تر از آن عمل می کند.

 

مثلا فرض کنید شما بخواهید برای یک ایمیل قانونی جهت ورود آن وضع کنید که کاربر حتما باید از ان تبعیت کند . این کار را هم می توان با Input Mask و هم می توان با Validation Rule ایجاد کرد اما با استفاده از Validation Rule در اکسس  ، می توان یک قانون بسیار کامل را برای ورود ایمیل ایجاد کرد. بسته به نوع فیلد می توانید ، یکی از این دو مورد را جهت کنترل مقادیر ورودی آنها استفاده نمایید.

 

در این آموزش در ابتدا یک فیلد به نام کد پرسنلی به جدول Table1 اضافه می کنیم. سپس در قسمت پایین آن تنظیمات مرتبط با این فیلد موجود هست. روی گزینه Validation Rule کلیک می کنیم تا فعال شود. سپس باید یک قانون جهت اعتبارسنجی فیلد کد پرسنلی وارد کنیم. قبل از اینکه این کار را انجام دهیم باید با کاراکترهای مجاز مورد استفاده در Validation Rule آشنا شوید.

کاراکترهای زیر را می تواند در داخل Validation Rule استفاده نمود:

 

Validation Rule در اکسس

 

در ادامه با تعدادی مثال کاربردی شیوه کار Validation Rule را در اکسس در یک ویدئو کامل مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین خصوصیتی به نام Validation Text نیز وجود دارد که در صورت رعایت نشدن قانون نوشته شده در قسمت Validation Rule ، به نمایش در خواهد امد.

 

یک ویژگی بسیار مهمی که Validation Rule دارد که ان را از Input Mask  مجزا می کند ، استفاده از عملگرها و توابعی است که در این قسمت وجود دارد.می توانید آموزش را در زیر پس از ورود به سایت دانلود نمایید.