خانه / دانلودهای رایگان / دانلود رایگان اکسس / آموزش Input Mask و الگوی ورودی داده ها در اکسس

آموزش Input Mask و الگوی ورودی داده ها در اکسس

آموزش  Input Mask در اکسس (Access)

 

در این آموزش ویدئویی قصد داریم تا الگوی ورود داده ها در اکسس  Access را مورد بررسی قرار دهیم. در این آموزش جدولی به نام Validation And Input Mask داریم که حاوی تعدادی فیلد به نامه های کدملی ، کد پرسنلی ، تلفن ، ایمیل و نمره می باشد. برای هر ک از این فیلدها می خواهیم یک الگوی ورودی تعریف کنیم.

 

در ابتدا توضیح مختصری در مورد Input Mask در اکسس و الگوی ورودی می دهم تا با آن آشنا شوید. فرض کنید شرکت بزرگی کار خود را تازه آغاز کرده است و می خواهد به هر یک از پرسنل خود یک کد پرسنلی منحصر به فرد اختصاص دهد. فرض کنید این شرکت از ۹۰ بخش تشکیل شده که هر بخش شامل هزار کارمند می باشد.

 

ابتدای نام شرکت نیز با A شروع می شود. برای این کار بخش اول را بدین صورت نام گزاری می کنیم: از A10-1 تا A10-1000 و بقیه بخش ها نیز به همین شکل نام گزاری می شوند. برای اینکه بتوانیم همچنین الگوی ورودی تعریف کنیم ، از Input Mask استفاده می کنیم. کارکترهای تعریف شده زیادی هستند که در Input Mask استفاده می شوند و هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند.

 

در این آموزش ویدئویی ، مثالهای کاربردی در مورد ایجاد Input Mask و الگوی ورودی مرتبط با کدملی ، کد پرسنلی ، نمره و … چندین مثال دیگر را بررسی خواهیم کرد. همچنین مقاله ای مرتبط با Input Mask در بخش مقالات اکسس موجود هست که کاراکترهای مورد استفاده و تعریف شده جهت استفاده در کادر Input Mask را کاملا توضیح داده ایم. می توانید آن مقاله را نیز کامل مطالعه و از مطالب آن نهایت استفاده را ببرید.

 

کاربرد Input Mask زمانی بسیار ملموس هست که شما در حال نوشتن یک برنامه کاربردی با اکسس Access و یا نوشتن یک پروژه هستید که باید قوانین ورود داده تعریف شود و الگوی ورود داده ها برای وارد کردن آنها توسط اپراتور تعریف شده باشد.

 

می توانید ویدئوی کامل آموزش Input Mask را در زیر مشاهده نمایید.