خانه / دانلودهای رایگان / دانلود رایگان اکسس / ارتباط بین جداول بانک اطلاعاتی در Access

ارتباط بین جداول بانک اطلاعاتی در Access

آموزش ویدئویی ارتباط بین جداول یک بانک اطلاعاتی در Access

 

در این آموزش ویدئویی قصد داریم ارتباط بین جداول و نکات مهم آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا مبحث فیلد کلیدی و انواع آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم. در این آموزش سه جدول داریم که مختص به پروژه امانت دادن کتاب می باشد. جدول کتابها ، جدول اعضا و جدول امانات که در هر کدام فیلد کلیدی را مشخص کرده ایم.

 

فیلد کلیدی یا Primary Key ، که بهتر است هر جدولی که ما ایجاد می کنیم ، یک فیلد کلیدی برای آن در نظر بگیریم.توجه نمایید الزامی نیست اما تاکید می شود که بهتر است فیلد کلیدی را برای آنها تعیین کنیم.

 

ویژگی هایی که فیلد کلیدی باید داشته باشد این است که اولا منحصر به فرد هست و نمی تواند تکراری باشد . دوما این که خالی نمی تواند باشد و حتما باید مقداری را برای آن در نظر گرفت. حال دلیل این که چرا فیلد کلیدی برای جدول مشخص می کنیم ، این هست که فرض کنید هر انسانی که در ایران زندگی می کند باید براساس یک ویژگی منحصربه فرد شناخته شود. می توان کد ملی را به عنوان ویژگی منحصر به فرد انسانها در ایران در نظر گرفت چون هم منحصر به فرد هست و هم این که حتما هر شخص باید یک کد ملی داشته باشد.

 

در جدول اعضا ، فیلد کلیدی ، کد عضویت می باشد. در جدول کتابها ، فیلد کلیدی ، کد کتاب می باشد و در جدول امانات کتاب ، فیلد کلیدی ترکیبی است و شامل دو فیلد کلید می باشد یعنی هم کد کتاب و هم کد عضویت.

 

ارتباط بین جداول بسیار در ایجاد اصولی یک بانک اطلاعاتی در اکسس Access تاثیرگزار هست و اگر درست انجام شود ، در ادامه کار می توانید پروژه خود را گسترش و رشد داده و کامل تر کنید.

 

ارتباط بین جداول در اکسس با استفاده از RelationShip در تب Database صورت می گیرد.آموزش کامل ارتباط بین جداول در اکسس به صورت ویدئویی در زیر می توانید دانلود نمایید.