خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش عملیات جستجو در اکسل و کدنویسی آن در VBA

آموزش عملیات جستجو در اکسل و کدنویسی آن در VBA

آموزش عملیات جستجو در اکسل و کدنویسی آن در VBA

 

در این آموزش قصد داریم یکی از روش های جستجو کردن در vba اکسل را بررسی کنیم. همان طور که می دانید جستجو کردن در vba اکسل و کدنویسی آن نیازمند دقت فراوان می باشد. پیشنهاد می شود اگر بعضی از دستورات موجود در این ویدئو آموزشی را خوب متوجه نمی شوید ، ویدئوهای دانلود رایگان اکسل سایت را مشاهده نمایید که می تواند بسیار به شما کمک کند.

 

در ابتدا همانطور که مشخص هست ۳ شیت داریم. شیت اول به نام شیت  Search می باشد ، که در آن عملیات جستجو کردن در vba اکسل براساس شماره آیتم انجام می شود و سپس اطلاعات را از شیت Data خوانده و در شیت Search نمایش می دهد. فرایند جستجو کردن در vba اکسل بدین صورت هست که در ابتدا مقدار جستجوی وارد شده را با تک تک مقادیر ستون شماره آیتم در شیت Data مقایسه کرده و سپس ، در صورت موجود بودن و برابر بودن ، بقیه مقادیر آن سطر را استخراج کرده و در شیت Search نمایش می دهیم.

 

جستجو کردن در vba اکسل ، براساس شماره آیتم صورت گرفته است که مقادیر ستون شماره آیتم منحصر به فرد می باشد. در صورتی که می خواهید عملیات چاپ در اکسل را نیز انجام دهید ، کافی است محدوده چاپ را توسط دستور Range تعیین نمایید و سپس با استفاده از دستور PrintPreview این کار را انجام دهید.

 

حال فرض کنید شماره آیتمی که کاربر وارد می کند در دیتاها وجود نداشته باشد ، در این صورت ، شیتی را در نظر گرفته ایم که شماره آیتم هایی که در عملیات جستجو پیدا نمی شوند ، در آن ذخیره شود. این شیت به نام Log در نظر گرفته شده است.

 

پیشنهاد میکنیم حتما ویدئوی جستجو کردن در vba اکسل را در زیر مشاهده نمایید . نکات فراوانی در این ویدئو وجود دارد که قطعا شما از آن بهره مند خواهید شد.

 

 

پیشنهاد می کنیم از آموزش زیر نیز دیدن نمایید. با مشاهده آموزش زیر قادر خواهید بود به صورت اصولی و استاندارد شیوه کدنویسی و برنامه نویسی در اکسل را بیاموزید:

 

Basic Programming VBA Excel