خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش ساخت کامبوباکس جستجو در اکسل و قابلیت پیشرفته آن

آموزش ساخت کامبوباکس جستجو در اکسل و قابلیت پیشرفته آن

آموزش ساخت کامبوباکس جستجو در اکسل و قابلیت پیشرفته آن

 

 

نکته: می توانید ویدئوی کامل پیاده سازی یک کامبوباکس جستجو در اکسل را در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

در این آموزش قصد داریم یک کامبوباکس جستجو در اکسل طراحی و ایجاد کنیم. منظور ما از کامبوباکس جستجو در اکسل ، یک لیست کشویی داینامیک است که زمانی که کاربر روی آن کلیک می کند و شروع به تایپ می کند ، با تایپ هر کاراکتر و حرف ، لیست واکنش نشان می دهد و بنا به حروف تایپ شده لیست منطبق با حروف تایپ شده می شود.

 

مثال عینی یک کامبوباکس جستجو در اکسل را می توان ، باکس سرچ گوگل را مثال زد.وقتی شما در این باکس شروع به تایپ می کنید ، موارد منطبق با حروف تایپ شده شما در لیستی در زیر آن باکس نشان داده می شود.

 

تنها تفاوتی که می تواند در باکس سرچ گوگل مشاهده کرد ، نوع باکس آن است که به نظر تکست باکس می باشد ، اما ما در این آموزش یک کامبوباکس که قطعا کاربردی تر و ماهیت مناسب تری جهت این کار دارد را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

فرض کنید دیتاها ما به صورت زیر می باشد. یک ستون نام و نام خانوادگی داریم که می خواهیم همه این ستون را به کامبوباکس خود در شیت اکسل اضافه کنیم و هنگامی که کاربر شروع به تایپ در درون آن کرد ، نام مورد نظر را انتخاب کنیم. دیتاها در شیت اول قرار دارند.

 

کامبوباکس جستجو در اکسل

 

در شیت دوم نیز یک فرم داریم که شامل تعدادی تکست باکس و یک کامبوباکس هست که اطلاعات را در درون آن نمایش می دهیم.پیاده سازی ساخت کامبوباکس جستجو در اکسل با استفاده از فرمول نویسی پیشرفته در اکسل می باشد.و تنها قسمت کوچکی از این پیاده سازی با استفاده از نوشتن ماکرو انجام شده است.

 

ویدئوی کامل این آموزش را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

 

 

اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، می توانید از آموزش ویدئویی  کامبوباکس ها و لیست باکس ها و کدنویسی پیشرفته آنها نیز دیدن نمایید:

 

ListBox in Excel2