خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش کامبوباکس در اکسل با داده های غیرتکراری و منحصر به فرد

آموزش کامبوباکس در اکسل با داده های غیرتکراری و منحصر به فرد

آموزش کامبوباکس در اکسل با داده های غیرتکراری و منحصر به فرد

 

 

نکته: می توانید ویدئوی کامل پیاده سازی کامبوباکس در اکسل با داده های غیرتکراری را در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

در این آموزش قصد داریم کامبوباکس در اکسل با داده های غیرتکراری را ایجاد کنیم. بدین صورت که کامبوباکس را در داخل یوزرفرم ها پیاده سازی کنیم. در ابتدا باید یک یوزرفرم را ایجاد کنیم و سپس از قسمت ابزارها یک کامبوباکس را بر روی فرم قرار دهیم.

 

در این آموزش دیتاها به صورت زیر می باشند. و ستون مورد نظر ما نام مشتری می باشد که قرار است اتصال بین داده های آن با کامبوباکس در اکسل با داده های غیر تکراری را ایجاد کنیم.

 

کامبوباکس در اکسل با داده های غیرتکراری

 

 

شیوه آموزش ساخت کامبوباکس جستجو در اکسل و قابلیت پیشرفته آن را در آموزش های قبل مورد بررسی قرار داده ایم و می توانید این آموزش را در بخش دانلود های رایگان اکسل در سایت مشاهده نمایید. اما ویژگی ای که این آموزش دارد این است که می خواهیم داده های غیر تکراری ستونی را در شیت اکسل به کامبوباکس متصل کنیم و آنها را در کامبوباکس نمایش دهیم.

 

عملیات ایجاد کامبوباکس در اکسل با داده های غیر تکراری را کاملا با کدنویسی در VBA پیاده سازی می کنیم. در این آموزش ، باید قبل از بارگزاری فرم ، داده ها را در کامبوباکس قرار دهیم و به همین دلیل کدها را باید در رویداد Initialize مربوط به فرم بنویسیم.

 

سپس در داخل این رویداد ، ابتدا متغیرهای مورد نیاز را تعریف می کنیم و سپس باید آخرین سطر پُر در شیت List بدست بیاوریم تا برنامه کاملا پویا باشد و با اضافه کردن سطری در انتهای داده ها ، به طور خودکار آن نام مشتری ، در لیست کامبوباکس در اکسل ظاهر شود.

کامبوباکس در اکسل با داده های غیر تکراری ، نیازمند استفاده از متغیری از نوع کالکشن می باشد که باید آن را در بخش متغیر ها تعریف نمود. سپس قبل از استفاده از متغیر از نوع کالکشن ، باید حتما آن را مقداردهی اولیه کرد. منظور از مقداردهی اولیه این است که باید یک شیء از نوع کالکشن ایجاد کرد و به نوعی باید New را انجام داد.که در ویدئو پایین همین صفحه به طور کامل توضیح داده شده است.

 

همچنین سعی شده با استفاده از متد Add شیء کالکشن ، داده های منحصر به فرد را در داخل متغیر کالکشن نگهداری کنیم و سپس با استفاده از یک حلقه تکرار ، داده های غیر تکراری را به کامبوباکس در یوزرفرم منتقل کنیم.در ویدئوی آموزشی زیر به طور کامل نحوه ایجاد کامبوباکس در اکسل با داده های غیر تکراری را مشاهده نمایید:

 

 

اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، می توانید از آموزش ویدئویی  کامبوباکس ها و لیست باکس ها و کدنویسی پیشرفته آنها نیز دیدن نمایید:

 

ListBox in Excel2