خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش کامبوباکس ها در اکسل و ترکیب آنها با نمودار

آموزش کامبوباکس ها در اکسل و ترکیب آنها با نمودار

آموزش کامبوباکس ها در اکسل و ترکیب آنها با نمودار

 

نکته: ویدئوی کامل آموزش کامبوباکس ها در اکسل و ترکیب آنها با نمودار در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

در این آموزش قصد داریم شیوه انتخاب نمودار مورد نظر را با استفاده از کامبوباکس ایجاد نماییم. برای این کار نیازمند استفاده از کامبوباکس ها در اکسل و ارتباط آنها با چارت یا نمودار هستیم.

 

میخواهیم آموزشی به صورت زیر ایجاد نماییم:

 

کامبوباکس ها در اکسل

 

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ، با باز کردن کامبوباکس و انتخاب هر دارو یا هر کالا ، نمودار مربوط به آن در سالهای مختلف نمایش داده می شود. با باز کردن لیست کشویی ایجاد شده ، سه نوع دارو در داخل آن وجود دارد. یعنی دارو ۱ ، دارو ۲ ، دارو ۳ .

 

در ابتدا باید یک کامبوباکس به شیت اضافه کنیم. این کار را از تب Developer انجام می دهیم. اکر تب Developer ندارید کافی است به صورت زیر آن را فعال کنید:

 

 

کامبوباکس ها در اکسل

 

کامبوباکس ها در اکسل

 

کامبوباکس ها در اکسل

 

 

سپس از تب Developer و بخش Insert یک کامبوباکس را به شیت اضافه می کنیم.

 

کامبوباکس ها در اکسل

 

تا اینجای کار یک کامبوباکس خالی داریم که جلوتر محتوایی در داخل آن قرار می دهیم.حال زمان آن هست که از دیتاهای خود به صورت خیلی ساده یک چارت رسم نماییم.برای این کار داده ها را انتخاب و سپس یک نمودار را رسم می کنیم:

 

کامبوباکس ها در اکسل

 

سپس آن را به شیت دوم منتقل می کنیم. حال دو نمودار دیگر از همین نمودار ایجاد کرده (با عملیات کپی) و سپس برای هر دارو ، یک نمودار در نظر می گیریم و میله های اضافی روی نمودار پاک می کنیم:

 

کامبوباکس ها در اکسل

 

سپس نام سه دارو را به کامبوباکس خود اضافه می کنیم. دقت نمایید توضیحات فراوانی و نکات زیادی در این آموزش موجود هست که سعی شده به طور کامل در ویدئوی زیر تمام مراحل قدم به قدم شرح داده شود.

 

ویدئوی کامل آموزش کامبوباکس ها در اکسل و ترکیب آنها با نمودار  را در زیر مشاهده نمایید:

 

 

 

در صورتی که آموزش بالا برای شما مفید بوده است و قصد دارید نمودارهای داینامیک و پیشرفته در فایل ها و پروژه ها و گزارشات خود پیاده سازی نمایید ، آموزش زیر را مشاهده نمایید:

 

نمودارهای داینامیک و پویا در اکسل