خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش بدست آوردن اولین فروش بیشتر در اکسل (فرمول نویسی پیشرفته)

آموزش بدست آوردن اولین فروش بیشتر در اکسل (فرمول نویسی پیشرفته)

آموزش بدست آوردن اولین فروش بیشتر در اکسل (فرمول نویسی پیشرفته)

 

 

نکته: ویدئوی کامل این آموزش در پایین همین صفحه می باشد.

 

در این آموزش قصد داریم با استفاده از فرمول نویسی پیشرفته و توابع بسیار مهم Small در اکسل و همچنین تابع If در اکسل ، اولین مقدار فروش بیشتر از یک سلول خاص را بدست آوریم.

 

فرض کنید اطلاعات تعدادی از خریداران به همراه میزان خرید آنها و الباقی اطلاعات را داریم . می خواهیم براساس محتوای یک سلولی که مشخص می کنیم ، بیاییم و داخل تعداد فروش ها بگردیم و اولین مقدار بیشتر از آن سلول را استخراج نماییم.

 

تابع Small در اکسل

 

برای این کار از تابع Small در اکسل ، فرمول های آرایه ای در اکسل و همچنین با استفاده از تابع If در اکسل استفاده می کنیم. تابع Small در اکسل ، دو پارامتر دریافت می کند. پارامتر اول تابع Small در اکسل ، یک آرایه دریافت می کند که مجموعه ای از داده ها می باشد و باید به آن داده شود.

 

پارامتر دوم یک عدد ثابت هست که می توان مشخص کرد چندمین کوچکترین داده را در محدوده مورد نظر ما در خروجی نمایش دهد. دقت نمایید در این آموزش ما به صورت ساده و عملا تابع Small در اکسل را صرفا بررسی نمی کنیم. بلکه شیوه حل مسئله با استفاده از فرمول نویسی پیشرفته را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.

 

پس از آنکه در ویدئو آموزشی زیر اولین فروش بیشتر از سلول مورد نظر را بدست آوردیم ، لازم است در دیتاهای خود ، آن را به صورت رنگی نمایش دهیم تا در بین انبوهی از داده ها به صورت مشخص فابل تفکیک باشد. برای این کار از Conditional Formatting استفاده می کنیم.

 

در قسمت کاندیشنال فرمتینگ ، کافی است بخش Use a Formula آن را انتخاب نموده و سپس فرمول مورد نظر جهت رنگ کردن سلول استخراجی را بنویسیم.

 

در ویدئوی آموزشی زیر می توانید به طور کامل این آموزش را مشاهده نمایید.

 

 

اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، می توانید از آموزش ویدئویی فرمول نویسی داینامیک مجموع تعداد فروش های آخر با اکسل نیز دیدن نمایید:

 

تابع Sumif در اکسل

 

همچنین می توانید از پکیج کامل آموزش فرمول نویسی پیشرفته در اکسل و حل مسائل بزرگ و پیچیده در آن نیز دیدن نمایید:

 

پکیج آموزش فرمول نویسی پیشرفته در اکسل