خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش تعریف فرمت تکست باکس ها در فرم های اکسل

آموزش تعریف فرمت تکست باکس ها در فرم های اکسل

آموزش تعریف فرمت تکست باکس ها در فرم های اکسل

 

 

نکته: می توانید ویدئوی کامل تعریف فرمت تکست باکس ها در فرم های اکسل را در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

در این آموزش قصد داریم کدنویسی فرمت تکست باکس ها در اکسل را بررسی و پیاده سازی کنیم. وقتی از فرمت تکست باکس ها در اکسل صحبت می کنیم منظور شیوه نمایش داده های ورودی در داخل تکست باکس ها می باشد و این که پس از ورود داده ها توسط فرمت تعیین شده و در قالب آن نمایش داده شود.

 

فرمت تکست باکس ها

 

در این آموزش با استفاده از سه تکست باکس در فرم ساخته شده ، سه فرمت مختف را مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار می دهیم.در فرمت تکست باکس ها ، اولین فرمتی که بررسی می کنیم ، مرتبط با تاریخ می باشد. برای فرمت تکست باکس ها در مورد تاریخ دو حالت را در نظر گرفته ایم . یکی حالتی است که فرد فقط ۴ عدد وارد می کند . که دو رقم معادل روز و دو رقم معادل ماه می باشد. حال پس از زدن کلید اینتر و خارج شدن از تکست باکس ، مشاهده می کنیم که سال به صورت اتومات ۱۳۹۶ در نظر گرفته می شود.

 

همچنین بین روز و ماه و سال ، علامت اسلش به طور خودکار قرار می گیرد. البته این روش ، زمانی که تعداد کاراکتر ورودی در تکست باکس ۳ تا باشد ، نیز اعمال می شود. یعنی ۲ رقم برای روز و ۱ رقم برای ماه.

 

حالت دوم زمانی است که کاربر سال را نیز وارد می کند و در این حالت ، فقط اسلش ها به طور خودکار در فرمت تکست باکس ها ظاهر می شود.تکست باکس دوم مرتبط با فرمت تلفن می باشد و تکست باکس سوم مرتبط با فرمت زمان می باشد.

 

در این آموزش شیوه های مختلف کدنویسی را جهت تعریف فرمت تکست باکس ها استفاده کرده ایم که در ویدئوی آموزشی زیر به طور کامل شیوه استفاده از آنها را توضیح داده ایم:

 

 

اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، می توانید از آموزش ویدئویی آموزش ساخت تکست باکس جستجو در اکسل با قابلیت تشخیص خودکار نیز دیدن نمایید:

 

تکست باکس جستجو در اکسل