خانه / دانلود / آموزش تخصصی جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف و داینامیک

آموزش تخصصی جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف و داینامیک

نام محصول : آموزش تخصصی جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف و داینامیک

مدرس: افشین بوشهری زاده

پشتیبانی: دارد.

نوع محصول: دانلودی

نوع فایل: ویدئویی (دو ساعت و شانزده دقیقه معادل ۱۳۶ دقیقه) در ۴ درس آموزشی – قابل مشاهده در موبایل و کامپیوتر

فرمت فایل: mp4

مبلغ سرمایه گذاری:  ۳۸۹۰۰۰ تومان

 

می توانید ویدیوی پیش نمایش آموزش “جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارمترهای مختلف” را در پایین همین صفحه به طور کامل مشاهده نمایید

 

در داخل سایت هدف آموزش ، آموزش های مختلفی در زمینه جستجو اطلاعات در اکسل قرار داده شده و افراد بسیاری از آنها بهره مند شده اند.

اما آنچه هدف ما در این مجموعه آموزشی است جستجو با استفاده از پارامترهای مختلف که این قابلیت وجود دارد که پارامتری در جستجو بیاید یا خیر.

فرض کنید داده های زیادی به عنوان منبع اطلاعات داریم و می خواهیم گزارشات متفاوتی برحسب پارامترهای مختلف از آن بگیریم. این اطلاعات می تواند در اکسل وجود داشته باشند و یا خروجی نرم افزاری باشند و در اکسل بارگزاری شده باشد.

 

جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف

 

حال براساس طراحی یوزرفرمی که انجام می دهیم ، جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل را ایجاد می کنیم. فرم اول ما به شکل زیر می باشد.

 

جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف

 

همانطوری که در فرم مشخص هست پارامترهای مختلفی جهت جستجو داریم. و ۴ باتن جستجو در پایین فرم وجود دارد که هر کدام جستجوهای متفاوتی را انجام می دهند.

 

جستجو اول جهت نمایش بازه ای شماره فرم بین دو باکس:

در این مدل جستجو ، در ابتدا بازه تاریخ را مشخص می کنیم. و تاریخ الزاما باید وارد شود. فیلد بعدی نوع فرم هست که اختیار ورود آن وجود دارد و می توان انتخاب کرد یا خیر.
فیلد بعدی نام مشتری می باشد که می توان انتخاب کرد یا خیر. و فیلد شرح کالا نیز به همین صورت. بازه شماره فرم را در داخل دو تکست باکس مشخص می کنیم و سپس باتن جستجو ۱ را می زنیم. به عنوان مثال نمونه ای را در زیر مشاهده می نمایید.

 

جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف

 

جستجو دوم جهت نمایش شماره فرم ها به صورت یک لیست با جداکننده کاما:

در این مدل از جستجو در داخل یک باکس ، شماره فرم هایی که مد نظر هست را می نویسیم و با کاما (ویرگول) از هم جدا می کنیم.شیوه ای متفاوت و جذاب جهت نمایش اطلاعات که بسیار کمک کننده هست .

جهت انجام جستجو ۲ ، باید حتما تیک چکباکس پایین فرم زده شده باشد و این کار باعث می شود تا باکس زیر آن فعال شود و همچنین دو باکس بازه ای بالای فرم که داخل آن شماره وارد می کردیم ، غیر فعال شود.

مقادیر بقیه فیلد ها نیز مانند جستجو ۱ می تواند به صورت اختیاری وجود داشته باشد.تنها فیلد تاریخ هست که باید الزاما وارد شود و بازه آن را مشخص کنیم.نمونه ای از خروجی گزارش را در تصاویر زیر مشاهده می کنیم.

 

جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف

جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف

 

جستجو سوم جهت نمایش شماره سفارش ها به صورت بازه ای بین دو باکس:

در این مدل جستجو فقط شماره سفارش حایز اهمیت هست و فقط براساس بازه عددی سفارش بین دوباکس مربوطه ، جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل انجام می شود.

جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف

 

جستجو چهارم براساس فریم چکباکسها مرتبط با ستون نوع فرم:

در این مدل جستجو ، علاوه بر موارد قبلی که در جستجو حضور داشتند ، فریم چکباکس ها نیز بنا به گزینه هایی که کاربر انتخاب می کند ، در جستجو قرار می گیرد.
بخش بسیار مهم و جذابی که افراد با انتخاب گزینه های مورد نظر ، براساس ستون “نوع فرم” جستجو انجام شده و خروجی نمایش داده می شود.

 

جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف

جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف

 

جستجو پنجم براساس هر کالا و مشتری و چکباکسها مرتبط با ستون نوع فرم:

در این مدل از جستجو ، در ابتدا کالای منحصر به فرد در ستون “شرح کالا” بدست می آوریم و سپس براساس هر کالا ، در بازه تاریخ مشخص شده ، و برای مشتری مورد نظر ، نام فرم های مورد نظر را در تیک زده و در خروجی نمایش می دهد.

مهم بودن این جستجو در این است که برای هر شرح کالا ، جستجو دقیق در نظر گرفته می شود. و به صورت تجمیعی ، براساس فرم های تیک خورده ، محاسبه شده و در ستنو های مربوطه نمایش داده می شود.

 

جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف

 

جلسات مجموعه آموزشی جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف و داینامیک :

جلسه اول: کدنویسی و پیاده سازی مدل اول جستجو   ۳۴:۳۳ دقیقه

جلسه دوم: کدنویسی و پیاده سازی مدل دوم جستجو   ۲۵:۰۴ دقیقه

جلسه سوم: کدنویسی و پیاده سازی مدل سوم و چهارم جستجو   ۳۴:۵۵ دقیقه

جلسه چهارم: کدنویسی و پیاده سازی فرم دوم جستجو   ۴۳:۳۲ دقیقه

 

ویدیوی پیش نمایش آموزش جستجو پیشرفته اطلاعات در اکسل با پارامترهای مختلف را در زیر مشاهده نمایید:

 

 

پروژه تخصصی درمانگاه در اکسل

 

این آموزش دارای پشتیبانی کامل رفع اشکالات و حل سوالات می باشد و پس از تهیه آموزش، از طریق راه های ارتباطی در بخش تماس با ما ،می توانید سوالات و چالش های خود را بیان نمایید.