خانه / دانلود رایگان اکسل / جدا کردن بخشی از یک رشته با طول داینامیک و متغیر در اکسل

جدا کردن بخشی از یک رشته با طول داینامیک و متغیر در اکسل

جدا کردن بخشی از یک رشته با طول داینامیک و متغیر در اکسل

 

 

نکته: می توانید ویدئوی کامل آموزش جدا کردن بخشی از یک رشته با طول داینامیک در اکسل را در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

همان طور که می دانید برای جدا کردن بخشی از یک رشته در اکسل ، توابع مختلفی وجود دارد. از جمله توایع Left ، Right ، Mid که بسیار راحت می توان از آنها استفاده نمود. اما آنچه ما قصد پیاده سازی آن را داریم این است که تعداد کاراکترهایی که می خواهیم جدا کنیم ، مشخص نیست و متغیر می باشد.

 

قبل از جدا کردن بخشی از یک رشته در اکسل ، باید توضیح مختصری در مورد داده های خود داشته باشیم. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، ستون های زیادی داریم.ستون اصلی و خروجی ما ستون Report Major می باشد که برایندی از بقیه ستون ها می باشد و از ترکیب بقیه ستون ها بدست می آید.اما قبل از این که ستون Report Major را بدست آوریم ، نیاز هست تا در ابتدا ستون تاریخ را ایجاد کنیم.

 

 

در ستون Result Date می خواهیم ستون Date را به شکلی دیگر نمایش دهیم یعنی عملا می خواهیم در ابتدا سال ، سپس ماه و روز پشت سرهم قرار گیرند و نمایش داده شوند.

 

 

 

 

برای این کار از توایع Mid و Right استفاده می کنیم. و خروجی به صورت زیر بدست می آید:

 

 

حال نوبت ستون اصلی به نام Report Major  هست. این ستون از ترکیب ستون های کد ، سریال و تاریخ بدست می آید. ستونی که قرار هست روی آن پردازش انجام دهیم ستون سریال می باشد.که به صورت زیر می باشد:

 

 

برای جدا کردن بخشی از یک رشته در ستون سریال ، باید در ابتدا معین شود کدام قسمت را می خواهیم جدا کنیم. هدف ما پیدا کردن آخرین علامت خط تیره می باشد و سپس از خط تیره تا انتها را می خواهیم جدا کرده و به ستون Report Major ببریم.

 

 

موضوعی که وجود دارد برای جدا کردن بخشی از یک رشته در ستون سریال ، این هست که بعد از علامت خط تیره آخر ، مشخص نیست که تعداد کاراکترهای بعد از آن چه تعداد است و تعداد آن داینامیک و متغیر هست.

 

برای این کار در ابتدا باید از تابع Find جهت پیدا کرد آخرین خط تیره استفاده کنیم. سپس طول کل رشته سریال را با استفاده از تابع Len بدست می آوریم.حال طول کل را از مکان خط تیره کم می کنیم و بدین صورت تعداد کاراکترهای بعد از خط تیره را بدست می آوریم. و کافی است با استفاده از تابع Right از سمت راست آنها را جدا کنیم و در ستون Report Major نمایش دهیم.

 

 

 

می توانید ویدئوی کامل آموزش جدا کردن بخشی از یک رشته در اکسل را با تمام جزئیات آن در زیر مشاهده نمایید:

 

 

 

همچنین می توانید از آموزش بدست آوردن اولین فروش بیشتر نیز دیدن نمایید. این آموزش نیز شامل نکات فراوانی است که عملیات فرمول نویسی پیشرفته را نیز شامل می شود:

 

تابع Small در اکسل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *