خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش بارگزاری کامل اقلام فاکتور در اکسل براساس روزهای هفته و کدنویسی آن

آموزش بارگزاری کامل اقلام فاکتور در اکسل براساس روزهای هفته و کدنویسی آن

آموزش بارگزاری کامل اقلام فاکتور در اکسل براساس روزهای هفته و کدنویسی آن

 

یکی از نیازهای مهم در اکسل ایجاد فاکتور می باشد که مکررا در سایت های مختلف و همچنین از طریق جستجو در اینترنت ، می توان انواع و مدل های مختلف آن را مشاهده کرد.

اما آنچه در آموزش بارگزاری کامل اقلام فاکتور در اکسل مد نظر می باشد ، این هست که ما اقلام را تک به تک وارد فاکتور نکنیم. بلکه لیست آنها را براساس روزهای هفته داریم و می خواهیم با انتخاب دو المان شعبه مورد نظر و روز هفته در این آموزش ، اقلام را لود و بارگزاری کنیم.

برای پیاده سازی این آموزش ، یک یوزرفرم ایجاد کرده ایم و برای شعبه مورد نظر ، یک کامبوباکس و برای روزهای هفته نیز ، یک لیست باکس در نظر گرفته ایم.با استفاده از خصوصیت RowSource به این کنترل ها مقدار داده ایم.

همچنین یک تکست باکس جهت تاریخ در نظر می گیریم که مقدار خود را از فرم تقویم شمسی دریافت می کند. فرم انتخاب شعبه و روزهای هفته به صورت زیر می باشد:

 

بارگزاری کامل اقلام فاکتور در اکسل

 

حال در کامبوباکس انتخاب شعبه ، بررسی می کنیم و در صورت انتخاب اولین گزینه ، شیت شعبه ۱ را در متغیری از نوع WorkSheet قرار می دهیم و اگر کاربر گزینه دوم را انتخاب کرد ، شیت شعبه ۲ را در آن قرار می دهیم.

بارگزاری کامل اقلام فاکتور در اکسل

 

بارگزاری کامل اقلام فاکتور در اکسل

 

برای روزهای هفته نیز تقریبا به همین شکل می باشد. باید بررسی شود کدام یک از روزها انتخاب شده است. براساس خصوصیت ListIndex مقدار ایندکس آن را برمیداریم. و برای هر ایندکس بازه مشخص آن روز را استخراج و به سیستم می گوییم که آن بخش را در داخل اقلام فاکتور نمایش دهد.

 

بارگزاری کامل اقلام فاکتور در اکسل

 

بارگزاری کامل اقلام فاکتور در اکسل

 

می توانید ویدیوی کامل آموزش بارگزاری کامل اقلام فاکتور در اکسل براساس روزهای هفته و کدنویسی آن را در زیر مشاهده نمایید.

 

 

همچنین توصیه می کنیم آموزش های تخصصی و کاربردی زیر را جهت بالا بردن دانش عملی خود و ورود به دنیای ساخت برنامه های پیشرفته با نرم افزار قدرتمند اکسل مشاهده نمایید.

ایجاد فاکتور فروشگاه در اکسل

 

ListBox در اکسل

 

آموزش پیشرفته یوزرفرم ها در اکسل

 

طراحی پیشرفته یوزرفرم ها در اکسل

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *