خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش حرکت بین باکس ها با کلیدها در شیت های اکسل و کدنویسی آن

آموزش حرکت بین باکس ها با کلیدها در شیت های اکسل و کدنویسی آن

آموزش حرکت بین باکس ها با کلیدها در شیت های اکسل و کدنویسی آن

 

نکته: می توانید ویدئوی کامل آموزش حرکت بین باکس ها با کلیدها در شیت های اکسل و کدنویسی آن را در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

در آموزش های قبلی که در بخش دانلود های رایگان تهیه و قرار گرفته است ، در مورد کلیدها و قدرت آنها و همچنین مدیریت کامل آنها صحبت و عملیات ارزشمندی را انجام داده ایم. اما در این آموزش قصد داریم به صورت خاص و ویژه شیوه حرکت بین باکس ها با کلیدها در شیت های اکسل را پیاده سازی کنیم.

 

آخرین پروژه ای که در سایت هدف آموزش قرار گرفت ، پروژه دیتابیس ذخیره فایل ها در فرم های اکسل بود که بالغ بر ۶ ساعت و نیم آموزش می باشد که در داخل آن نکات فراوانی در زمینه کدنویسی و برنامه نویسی قرار گرفته است و یکی از جذاب ترین پروژه های سایت هدف آموزش می باشد.

 

در این پروژه فرمی از سلول ها وجود دارد که مشخصات فردی را نشان می دهد. مانند شکل زیر:

 

حرکت بین باکس ها با کلیدها در شیت های اکسل

 

حال ما می خواهیم بین سلول های داده و فقط و فقط بین آنها و بدون حرکت روی سلول های دیگر ، جابه جا شویم و مثلا با زدن کلید اینتر و تب و همچنین کلیدهای جهت نمای راست و چپ ، بین سلول ها حرکت کنیم و در زمان ورود داده ها ، بسیار تاثیرگزار می باشد و سرعت عمل ما را بالا می برد.

 

 

در آموزش حرکت بین باکس ها با کلیدها در شیت های اکسل ، سعی شده به زبان کاملا ساده و مرحله به مرحله ، شیوه کدنویسی شرح داده شود تا کاربر بتواند نکات مهم آن را درک و خود شروع به توسعه و پیاده سازی آموزش نماید.

 

به صورت مثال فرمی را در خود شیت اکسل ایجاد کرده ایم تا با کلیدها بتوان بین باکس ها و سلول ها جابه جا شد. مانند زیر:

 

حرکت بین باکس ها با کلیدها در شیت های اکسل

 

در ابتدای کار باید مشخص کنیم که اگر کاربر شیت دیگری را انتخاب کرد و یا ورک بوک دیگر یا فایل اکسل دیگری را انتخاب کرد و فعال نمود ، حالت تنظیمات کلیدها به حالت پیش فرض خود برگردند و عملا غیر فعال شوند ، زیرا تنظیم کلید ها و حرکت بین باکس ها با کلیدها در شیت های اکسل ، صرفا برای شیت Info که شیت اول می باشد ، در نظر گرفته شده است.

 

حرکت بین باکس ها با کلیدها در شیت های اکسل

 

برای غیر فعال کردن کلیدها در بقیه شیت ها ، کافی است در خصوصیت Deactivate مختص به شیت Info ، عملیات غیر فعال کردن کلیدها را کدنویسی کنیم.همچنین همین خصوصیت در بخش WorkBook نیز با کدنویسی شود تا در صورتی که ورک بوک جاری از حالت فعال خارج شد ، عملیات تعریف شده کلیدها غیر فعال شود و عملا حرکت بین باکس ها با کلیدها در شیت های اکسل دیگر اجرا نشود.

 

در آموزش حرکت بین باکس ها با کلیدها در شیت های اکسل ، از متد بسیار مهم OnKey بهره گرفته شده است که از طریق آن می توان به سیستم منتقل کرد که اگر کلیدی زده شد ، بیاید و روال یا ساب روتینی را اجرا نماید.

 

آموزش حرکت بین باکس ها با کلیدها در شیت های اکسل را می توانید در زیر به صورت ویدئویی و به صورت کامل مشاهده نمایید:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *