خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش نمایش اطلاعات به صورت تب ها در اکسل – پیشرفته

آموزش نمایش اطلاعات به صورت تب ها در اکسل – پیشرفته

نمایش اطلاعات به صورت تب ها در اکسل – پیشرفته

 

نکته: ویدئو کامل این آموزش را می توانید در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

در این آموزش قصد داریم اطلاعات را به صورت تب ها در اکسل نمایش دهیم. وقتی با فرم ها در VBA اکسل کار می کنیم ، ابزاری وجود دارد که می توانیم از چندین تب برای نمایش اطلاعات استفاده کنیم . اما در این آموزش ما قصد داریم این ابزار را در داخل خود شیت ها پیاده سازی کنیم و بتوانیم از تب ها در اکسل استفاده نماییم.

 

 در ابتدای کار اطلاعات به صورت پشت سرهم در شیت ما موجود می باشد و ما می خواهیم با ایجاد تب ها در اکسل ، این اطلاعات بنا به انتخاب هر تب نمایش داده شود. این کار را می خواهیم با استفاده از ترکیبی از شیپ ها در اکسل و همچنین کدنویسی VBA انجام دهیم. دیتاها به صورت زیر می باشند :

 

تب ها در اکسل

 

حال باید ۶ عدد شیپ از نوع Rectangle با گوشه های گرد را به شیت اضافه کرده و نام های مشخصی برای آن ها در نظر بگیریم تا در کدنویسی بتوان راحت تر از آنها استفاده نمود. سه عدد از این شیپ ها به رنگ آبی پر رنگ می باشند و نمایانگر زمانی می باشند که تبی انتخاب نشده است. و سه شیپ دیگر که به رنگ سفید می باشند و زیر شیپ های آبی تعبیه شده اند ، نمایانگر زمانی می باشد که تبی کلیک شده است و این شیپ سفید نمایش داده می شود.

 

تب ها در اکسل

 

دقت نمایید که پس از جایگزاری شیپ ها در مکان مورد نظر ، باید تنظیمی را انجام داد تا شیپ ها در اثر هر طریقی بر روی سلول های شیت ، ثابت بمانند و نه تغییر سایز دهند و تغییر شکل.این کار را می توان از قسمت تنظیمات مربوط به شیپ ها انجام داد که به صورت کامل در ویدئو توضیح داده شده است.

 

ویدئوی کامل آموزش نمایش اطلاعات به صورت تب ها در اکسل را در زیر مشاهده نمایید:

 

 

اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، می توانید از آموزش ویدئویی ساخت کامبوباکس جستجو و قابلیت پیشرفته آن در اکسل نیز دیدن نمایید:

 

کامبوباکس جستجو در اکسل