خانه / دانلود رایگان اکسل / انتقال اطلاعات بین لیست باکس ها در فرم های اکسل و کدنویسی آن

انتقال اطلاعات بین لیست باکس ها در فرم های اکسل و کدنویسی آن

آموزش انتقال اطلاعات بین لیست باکس ها در فرم های اکسل و کدنویسی آن

 

شاید بتوان به جرات گفت از مهمترین کنترل های تخصصی روی فرم ها در اکسل ، لیست باکس ها می باشند که قابلیت های بسیار زیادی جهت نگهداری اطلاعات و نمایش آنها دارند. قابلیت های زیادی این کنترل خاص دارا می باشد که در این آموزش ، شیوه انتقال اطلاعات بین لیست باکس ها در فرم های اکسل را پیاده سازی و کدنویسی می کنیم.

 

تفاوتی که لیست باکس ها با کامبوباکس ها یا لیست های کشویی دارند ، این هست که همه گزینه های داخل لیست باکس در یک لحظه قابل مشاهده می باشد. فرض کنید یک فرمی به صورت زیر داریم که در داخل آن دو عدد لیست باکس وجود دارد:

 

انتقال اطلاعات بین لیست باکس ها در فرم های اکسل

 

در ابتدا هنگامی که کاربر فرم را اجرا می کند ، اطلاعات کل کالاها از داخل شیت به داخل لیست باکس اولی قرار داده می شود و به نمایش در خواهد آمد.

 

انتقال اطلاعات بین لیست باکس ها در فرم های اکسل

 

انتقال اطلاعات بین لیست باکس ها در فرم های اکسل

 

سپس همان طور که در فرم مشخص هست ، جهت انتقال اطلاعات بین لیست باکس ها در فرم های اکسل ، دو باتن در نظر گرفته شده که یکی عملیات اضافه کردن به لیست باکس دیگری و باتن دیگر ، عملیات حذف کردن از لیست باکس دوم را انجام می دهد.

 

همچنین چک باکسی در داخل فرم وجود دارد با عنوان No Duplicate ، که اگر فعال باشد ، کالای انتخاب شده در لیست باکس اول را به لیست باکس دوم انتقال می دهد و همچنین دیگر در لیست اول وجود نخواهد داشت. به تعبیری دیگر عملا امکان دو بار وارد کردن کالا در لیست دوم وجود ندارد.

 

انتقال اطلاعات بین لیست باکس ها در فرم های اکسل

 

برای عملیات حذف گزینه مورد نظر از لیست دوم نیز به همین صورت می باشد. یعنی کافی است گزینه مورد نظر را که به اشتباه به لیست دوم منتقل کرده ایم انتخاب کنیم و سپس با زدن باتن حذف ، از لیست دوم پاک شود.

 

می توانید ویدئوی کامل آموزش انتقال اطلاعات بین لیست باکس ها در فرم های اکسل را در زیر مشاهده نمایید:

 

 

 

 

همچنین اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، توصیه می کنیم برای آن که بتوانید توسط فرم ها در اکسل تولید برنامه پیشرفته را انجام دهید ، آموزش های زیر را مشاهده کنید که از پایه تا بسیار پیشرفته ، شیوه کدنویسی و برنامه نویسی در  نرم افزار اکسل را با استفاده از پروژه ها و کدنویسی عملی به شما آموزش می دهد.همچنین تیم آموزشی ما ، در تمام مراحل جهت پاسخ به سوالات و چالش های شما از آموزش ها پشتیبان شماست و با کمال میل استقبال می کنیم:

 

Basic Programming VBA Excel

 

آموزش فرم ورود اطلاعات در VBA اکسل

 

ListBox in Excel2

 

رابط کاربری پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *