خانه / دانلود رایگان اکسل / دسترسی به شیت ها در اکسل فقط با دکمه ها و کدنویسی آن

دسترسی به شیت ها در اکسل فقط با دکمه ها و کدنویسی آن

آموزش دسترسی به شیت ها در اکسل فقط با دکمه ها و کدنویسی آن

 

نکته: می توانید ویدئوی کامل آموزش دسترسی به شیت ها در اکسل فقط با دکمه ها و کدنویسی آن را در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

در این آموزش قصد داریم نمایش و دسترسی به شیت ها در اکسل را فقط با استفاده از دکمه پیاده سازی کنیم و کاربر برای حرکت و جابه جایی بین شیت ها الزاما باید روی دکمه های تعبیه شده در روی شیت کلیک کند تا به آن دسترسی داشته باشد و نمی تواند از بخش نام شیت ها ، انتخاب را انجام دهد.

 

دلیل این که می خواهیم دسترسی به شیت ها در اکسل را فقط با استفاده از دکمه پیاده سازی کنیم ، این هست که کاربران در یک لحظه فقط در بخش نام شیت ها ، یک شیت را به عنوان شیت قابل نمایش می بینند و شیت های دیگری موجود نیست و مشاهده نمی شود.

 

بدین وسیله هم تا حدودی امنیت شیت ها و داده های آنها برقرار شده و هم اگر شیت هایی داشتیم که به هیچ عنوان قصد نمایش آنها را نداریم ، برای کاربر نمایش داده نمی شود.

 

فرض کنید شیت هایی به صورت زیر داریم که هر کدام حاوی اطلاعاتی است که بنا به دکمه ای که در نظر گرفته شده و روی آن کلیک می شود آن شیت را نمایش دهد:

 

دسترسی به شیت ها در اکسل

 

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید دکمه ای به نام صورت حساب وجود دارد که با زدن آن به شیت صورتحساب خواهیم رفت.همچنین در ابتدای کار تمام شیت ها را در حالت معمول قرار داده ایم تا شما تمام شیت ها را مشاهده نمایید. بالغ بر ۴ شیت داریم که می خواهیم دسترسی به شیت ها در اکسل را فقط و فقط با استفاده از دکمه ها انجام دهیم.

 

حال با زدن دکمه صورت حساب به شیت مورد نظر منتقل می شویم و در قسمت نام شیت ها ، مشاهده می کنید که فقط شیت Invoices وجود دارد. مانند تصویر زیر:

 

دسترسی به شیت ها در اکسل

 

این کار را می توان برای شیت بایگانی ها نیز انجام داد. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که کاربر به طور معمول نمی توان شیت ها را Unhide کند و این کار فقط از طریق VBA و محیط ان قابل انجام می باشد.

 

در این آموزش ویدئویی که شیوه کدنویسی کامل آن قدم به قدم توضیح داده شده است ، شما دسترسی به شیت ها در اکسل  را یاد می گیرید . اما بسیار مهم تر این هست که بتوانید کاربرانی در سیستم فایل خود تعریف کنید که سطح دسترسی را برای کاربران مشخص و همچنین پنل مدیریتی وجود داشته باشد تا مدیر یا Admin بتواند سطح دسترسی کاربران و لاگین و لاگ اوت آنها را به طور کامل انجام دهد.

 

ویدئوی کامل دسترسی به شیت ها در اکسل فقط با استفاده از دکمه ها  را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

 

 

 ما آموزش جامع و کاملی در زمینه سطح دسترسی کاربران و پنل مدیریت گرافیکی آنها ایجاد کرده ایم که می توانید آن را در زیر مشاهده نمایید.در این آموزش سطح دسترسی کاربران توسط مدیران مشخص می شود و با توجه به دسترسی معین به دیتاهای خاص ، می توانند در سیستم لاگین کرده و به داده ها دسترسی داشته باشند و گزارشات ورود و خروج آنها به طور کامل ثبت می شود:

 

سطح دسترسی کاربران در اکسل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *