خانه / دانلود رایگان اکسل / نمایش یا عدم نمایش سطرها با چکباکس در فرم های اکسل

نمایش یا عدم نمایش سطرها با چکباکس در فرم های اکسل

آموزش نمایش یا عدم نمایش سطرها با چکباکس در فرم های اکسل

 

در این آموزش قصد داریم نمایش یا عدم نمایش سطرها با چکباکس را پیاده سازی کنیم.  دقت کنید که می خواهیم با استفاده از یوزرفرم ها در اکسل این کار را انجام دهیم.

 

در ابتدا فرمی به صورت زیر ایجاد می کنیم. جهت ساخت فرم زیر توصیه می کنیم دو آموزش “فرم ورود اطلاعات و کدنویسی آن” و “آموزش لیست باکس ها ، چکباکس ها و کامبوباکس ها و کدنویسی آن” را در داخل سایت مشاهده نمایید.

 

نمایش یا عدم نمایش سطرها با چکباکس

 

در داخل این فرم لیست کشویی داریم که شامل نام گروه های مورد نظر می باشد. و از طریق پنجره Properties ، نا گروه ها را به لیست کشویی اتصال داده ایم.

 

جهت نمایش یا پنهان کردن گروه های سطری ، در داخل فرم ، چکباکسی با عنوان “عدم نمایش” وجود دارد که اگر این باکس تیک خورده باشد ، سطرهای گروه مورد نظر و انتخاب شده از لیست کشویی ، در شیت پنهان می شوند .

 

نمایش یا عدم نمایش سطرها با چکباکس

 

حال اگر این چکباکس تیک نخورده باشد و با زدن دکمه “انجام عملیات” ، اگر آن گروه پنهان باشد ، از حالت پنهان خارج شده و همه سطرهای آن نمایش داده می شوند.

 

نمایش یا عدم نمایش سطرها با چکباکس

 

همچنین چکباکس دیگری بر روی فرم وجود دارد که با فعال کردن آن ، کل گروه های پنهان شده ، به صورت یکجا نمایش داده می شوند .

 

نمایش یا عدم نمایش سطرها با چکباکس

 

شیوه کامل عملیات را در ویدیو زیر می توانید مشاهده نمایید.در آموزش ویدیویی زیر نکات بسیار مهمی است که با دیدن چند باره ویدیو ، قطعا برای شما مفید خواهد بود:

 

 

آموزش های زیر برای افرادی که علاقمند هستن از طریق فرم ها در اکسل ، برنامه پیشرفته ای رو پیاده سازی و کدنویسی کنند و لذت نوشتن کد و برنامه را در عمل تجربه کنند:

 

ساخت فرم ورود اطلاعات در VBA اکسل

 

ListBox در اکسل

 

فرم های چندگانه در شیت های اکسل

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *