خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش ایجاد پنل رنگ پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن.

آموزش ایجاد پنل رنگ پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن.

آموزش ایجاد پنل رنگ پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن.

 

فرض می کنیم شما با استفاده از اکسل نرم افزاری را تولید کرده اید و قرار هست آن را در اختیار کاربران دیگر قرار دهید. سعی می کنید ابزارها و نوار شیت ها و قسمت های دیگر را بنا به نیاز از دسترس کاربران خارج کنید و آنها نتوانند از طریق آنها عملیاتی انجام دهند.

 

پنل رنگ پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن

 

در این آموزش َقصد داریم شیوه ایجاد پنل رنگ پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن را بررسی و پیاده سازی کنیم. می خواهیم کاربر فقط و فقط از طریق پنل رنگی که ما نمایش می دهیم بتواند رنگ قسمت های مختلف سلول ها را تغییر دهد. دقت نمایید که کاربر راه دیگری جهت تغییر رنگ ها ندارد و فقط می تواند از طریق دکمه های تغییر رنگ مشخص شده این کار را انجام دهد.

 

در ابتدا یک بخشی را جهت تعییر رنگ در نظر می گیریم. که کاربر از طریق یک سری از چکباکس ها و با فعال کردن آن بخش ها ، می تواند تنظیمات فایل خود را انجام دهد..از جمله : تعییر رنگ ها ، تغییر فونت ها ، تغییرات روی متن ها و …

 

پنل رنگ پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن

 

همان طور که در تصویر بالا مشخص هست ، برای ایجاد پنل رنگ پیشرفته در اکسل ، از ستون های H تا K را به بخش رنگ ها اختصاص می دهیم و هنگامی که کاربر چکباکس مورد نظر یعنی Color Setting را تیک زد ، این پنل ظاهر می شود.

 

و اگر چکباکس مورد نظر تیکش برداشته شود ، این پنل پنهان می شود ..مانند تصاویر زیر:

 

پنل رنگ پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن

 

پنل رنگ پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن

 

 

حال در داخل پنل رنگ ها دو باتن را در نظر گرفته ایم..باتن اول عملیات رنگ کردن سلول های انتخاب شده را به رنگ مورد نظر کاربر انجام می دهد.بنابراین باید قبل از کلیک روی آن ، مجموعه سلولهای مورد نظر را انتخاب کرده و سپس روی آن کلیک می کنیم تا پنجره انتخاب رنگ ظاهر شود و سپس رنگ دلخواه خود را انتخاب می کنیم.

 

 

پنل رنگ پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن

 

 

پنل رنگ پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن

 

با استفاده از  پنل رنگ پیشرفته در اکسل ، سلول ها را به هر ترتیب و شکلی م توان رنگ آمیزی کرد و هیچ محدودیتی در آن ها نیست. با این حال برای تسریع در عملیات دکمه یا باتن دیگری نیز قرار داده ایم (به رنگ قرمز) که سطرهای انتخاب شده کاربر را به صورت یکی در میان رنگ آمیزی کند..مثلا اگر کاربر یکجا صد سطر را انتخاب می کند ، و سپس رنگ مورد نظر خود را بر می گزیند و می خواهد یکی در میان روی این صد سطر اعمال شود . اگر این باتن را نمی گذاشتیم ، کاربر مجبور بود برای رنگ آمیزی یکی در میان یکی یکی این کار را انجام میداد.

 

آموزش نکته به نکته و کدنویسی کامل ایجاد پنل رنگ پیشرفته در اکسل را می توانید در ویدئوی زیر مشاهده نمایید:

 

 

 

 

همچنین اگر این آموزش برای شما مفید بوده ، توصیه می کنیم برای آن که بتوانید توسط فرم ها در اکسل تولید برنامه پیشرفته را انجام دهید ، آموزش های زیر را مشاهده کنید که از پایه تا بسیار پیشرفته ، شیوه کدنویسی و برنامه نویسی در  نرم افزار اکسل را با استفاده از پروژه ها و کدنویسی عملی به شما آموزش می دهد.همچنین تیم آموزشی ما ، در تمام مراحل جهت پاسخ به سوالات و چالش های شما از آموزش ها پشتیبان شماست و با کمال میل استقبال می کنیم:

 

Basic Programming VBA Excel

 

آموزش فرم ورود اطلاعات در VBA اکسل

 

ListBox in Excel2

 

رابط کاربری پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *