خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش پروژه یوزرفرم ها در اکسل و ارتباط آن با داده های شیت و کدنویسی آن

آموزش پروژه یوزرفرم ها در اکسل و ارتباط آن با داده های شیت و کدنویسی آن

آموزش پروژه یوزرفرم ها در اکسل و ارتباط آن با داده های شیت و کدنویسی آن

 

بخش بسیار مهمی در برنامه نویسی در اکسل وجود دارد به نام یوزرفرم ها در اکسل . یوزرفرم ها این امکان را به ما می دهند تا در قالب فرم ها ، اطلاعات رو نظم دهیم و عملیات روی داده ها را استانداردتر و جذاب تر می کنند.

 

فرض کنید داده هایی به صورت زیر داریم و قصد داریم با استفاده از یوزرفرم ها در اکسل ، فرمی را جهت عملیات روی داده ها ایجاد کنیم.

 

یوزرفرم ها در اکسل

 

همانطور که مشاهده می کنید ستون های مختلفی در شیت وجود دارند. می خواهیم عملیات مختلفی همچون : ثبت اطلاعات ، ویرایش اطلاعات ، حذف اطلاعات و همچنین ویرایش لحظه ای را در این آموزش پیاده سازی کنیم.

 

در آموزش یوزرفرم ها در اکسل ، با انتخاب هر سلول داخل هر سطر ، کل آن سطر به صورت انتخاب شده یا رنگی نمایش داده می شود. سپس در انتهای سطر شیپی نمایش داده می شود که با زدن آن یوزرفرم باز می شود و اطلاعات آن سطر را در قالب فرم نمایش می دهد.

 

یوزرفرم ها در اکسل

 

حال طوری کدنویسی انجام داده ایم که با تغییر لحظه ای هر یک از تکست باکس ها ، تغییر در شیت و در همان سطر به صورت لحظه ای نمایش داده شود.

 

علاوه بر تغییر لحظه ای ویرایش اطلاعات ، می توان عملیات ویرایش را با زدن باتن “ذخیره” نیز انجام داد. باتن “ذخیره” به صورت دو حالته کدنویسی و پیاده سازی شده است. یعنی هم عملیات ثبت را انجام می دهد و هم عملیات ویرایش را. و تشخیص این کار را به صورت اتومات انجام می دهد.

 

یوزرفرم ها در اکسل

 

از باتن “حذف” نیز جهت حذف یک سطر از اطلاعات داخل شیت استفاده می شود که از طریق فرم انجام می دهیم.

 

جهت مشاهده کامل آموزش یوزرفرم ها در اکسل و ارتباط آن با داده های شیت ، دو ویدیو زیر را با دقت مشاهده نمایید. این آموزش شامل نکات بسیار فراوانی است که توصیه می شود آموزش را چند بار مشاهده نمایید.

 

 

 

همچنین مجموعه آموزش های زیر شما را از پایه تا کاملا پیشرفته با برنامه نویسی و کدنویسی با یوزرفرم ها آماده می کند و وارد دنیای جذاب برنامه سازی و ایجاد و تولید برنامه در اکسل می کند.

 

آموزش فرم ورود اطلاعات در VBA اکسل ListBox در اکسل

لیست های پیشرفته در اکسل طراحی پیشرفته یوزرفرم ها در اکسل

آموزش پیشرفته یوزرفرم ها در اکسل

ایجاد فاکتور فروشگاه در اکسل ثبت عملکرد کارکنان

 

همچنین می توانید کل مجموعه های سایت (۴۳ مجموعه) رو با تخفیف ویژه  ۶۲ درصد تهیه نمایید. بالغ بر ۹۵ درصد مجموعه های سایت در حوزه برنامه سازی با وی بی ای به صورت تخصصی است و دانش عملی و کاربردی جهت تولید نرم افزار در داخل اکسل را خواهید آموخت.(روی تصویر زیر کلیک نمایید).

 

سفارش همه مجموعه های تخصصی اکسل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *