خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش ایجاد باتن کنترل در اکسل به صورت داینامیک و کدنویسی آن

آموزش ایجاد باتن کنترل در اکسل به صورت داینامیک و کدنویسی آن

آموزش ایجاد باتن کنترل در اکسل به صورت داینامیک و کدنویسی آن

 

در آموزش ایجاد باتن کنترل در اکسل فرض را براین گذاشته ایم که داده هایی که در شیت داریم قفل هستند تا کاربر نتواند آنها را تغییر دهد.

 

باتن کنترل در اکسل

 

و تغییر داده ها تنها از طریق یوزرفرم و فرم ویرایش امکان پذیر هست. حال در ابتدا باتنی را تنظیم می کنیم و هنگامی که روی هر سطر کلیک کردیم ، باتن کنترل در ستون A در همان سطر نمایش داده می شود.

 

برای این کار ابتدا سطر انتخاب شده را پیدا و شماره سطر آن را در سلولی ذخیره می کنیم. سپس باتن کنترل در اکسل را در آن سطر نمایش می دهیم. کاربر با کلیک بر روی باتن ، اطلاعات همان سطر در فرم نمایش داده می شود.

 

باتن کنترل در اکسل

 

دقت نمایید که عملیات ویرایش را در این آموزش انجام نمی دهیم و تمرکز کامل روی باتن کنترل می باشد. اما نحوه نمایش اطلاعات سطر انتخاب شده در داخل فرم را به دو شیوه ، به صورت کامل بررسی کرده ایم.

 

روش اول به صورت ساده و با استفاده از تکست باکس ها و در هر خط مجزا و روش دوم با استفاده از آرایه می باشد که اطلاعات سطر انتخاب شده را در آرایه ذخیره کرده و سپس در داخل تکست باکس ها با استفاده از حلقه تکرار قرار می دهیم.

 

در ویدیو زیر به طور کامل آموزش “ ایجاد باتن کنترل در اکسل به صورت داینامیک” را مشاهده نمایید.

 

 

در آموزش بالا از مجموعه رابط کاربری پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن استفاده شده که جهت مشاهده کامل آموزش آن ، می توانید بر روی تصویر زیر کلیک نمایید و دانلود نمایید.

 

رابط کاربری پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن

 

همچنین آموزش فرم های چندگانه در شیت های اکسل با قابلیت های پیشرفته ، می تواند شما را با سطح دسترسی کاربران و مدیریت آنها و همچنین شیوه قفل گذاری روی داده ها در شیت ها به طور کامل آشنا کند.

 

فرم های چندگانه در شیت های اکسل

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *