خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش ایجاد باتن های سه بعدی در اکسل و چند کاره بودن آنها و کدنویسی آن

آموزش ایجاد باتن های سه بعدی در اکسل و چند کاره بودن آنها و کدنویسی آن

آموزش ایجاد باتن های سه بعدی در اکسل و چند کاره بودن آنها و کدنویسی شان

 

 

فرض کنید برنامه ای در داخل شیت های اکسل پیاده سازی کرده اید و این برنامه دارای باتن های زیادی روی شیت می باشد.برای آنکه زیبایی بسیار بیشتری به برنامه بدهیم و همچنین زمانی که روی باتن ها کلیک می کنیم ، عملی در ظاهر دکمه صورت گیرد ، از باتن های سه بعدی در اکسل استفاده می کنیم.

 

لازم به ذکر است که باتن های سه بعدی در اکسل را با استفاده از شیپ ها ایجاد می کنیم ، چون شیپ ها قابلیت سه بعدی شدن را دارا هستند و امکان برجستگی و تورفتگی شکل و ظاهر آنها را می توان انجام داد.نمای خروجی باتن های سه بعدی در اکسل به صورت زیر می باشد:

 

 

باتن های سه بعدی در اکسل

 

 

که با کلیک کردن روی باتن “گزارشات فصلی” ، همان طور که در شکل زیر مشاهده می کنید ، باتن حالت سه بعدی تورفتگی پیدا می کند و رنگ باتن نیز به رنگ خاکستری تبدیل می شود و باکس خاکستری پایین آن نیز به نمایش در خواهد آمد.همچنین متن باتن به “گزارشات روزانه” تغییر پیدا می کند. عملا این باتن دوکاره می باشد و با هر بار کلیک روی آن ، یک عملی را انجام می دهد.

 

باتن های سه بعدی در اکسل

 

 

برای این کار کافی است در ابتدا یک شیپ مستطیلی را به شیت خود اضافه کنیم.

 

 

باتن های سه بعدی در اکسل

 

سپس آن را از قسمت Bevel سه بعدی کنیم و حالت برجستگی و همچنین هایلایت به شیپ اضافه کنیم . برای این کار سه مورد خیلی مهم را باید یاد بگیریم.

 

باتن های سه بعدی در اکسل

 

همان طور که در تصویر بالا مشخص هست ، سه مولفه مهم که باید شناخت کامل به آنها داشته باشیم:

Type Bevel

Inset Bevel

Depth Bevel

 

مورد اول یا Type ، معادل نوع برجستگی یا سه بعدی است که باید در کدنویسی مشخص و انتخاب نماییم.نکته مهم این هست که شیپ ما دو حالت کلی دارد.یکی حالت اولیه است و دومی زمانی که روی شیپ کلیک می کنیم و می خواهیم نوع Bevel ، به تورفتگی تبدیل شود.(همه این عملیات را در کدنویسی انجام می دهیم)

 

باتن های سه بعدی در اکسل

 

 

 

باتن های سه بعدی در اکسل

 

 

باتن های سه بعدی در اکسل

 

 

کلیه عملیات مرتبط با ایجاد باتن های سه بعدی در اکسل و شیوه کدنویسی کامل آنها را در ویدئو پایین همین صفحه می توانید مشاهده نمایید.

همچنین قسمت دوم آموزش مرتبط هست با ایجاد باتن سه بعدی دیگری در اکسل ، که زمانی که روی آن کلیک می شود ، حالت و نوع Bevel آن لحظه ای تغییر می کند و سپس به حالت اولیه بر می گردد.که عملا کلیک شدن روی آن را به معرض نمایش می گذارد.

 

 

باتن های سه بعدی در اکسل

 

 

باتن های سه بعدی در اکسل

 

این دو نوع باتن و شیوه ایجاد آنها را می توانید به صورت کامل شیوه ماکرونویسی و کدنویسی آن را در ویدئو زیر مشاهده نمایید:

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *