خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش داشبورد فروش پیشرفته در اکسل و پیاده سازی آن

آموزش داشبورد فروش پیشرفته در اکسل و پیاده سازی آن

آموزش داشبورد فروش پیشرفته در اکسل و پیاده سازی آن

 

در ابتدا باید بگوییم که نکات بسیار آموزنده ای در آموزش داشبورد فروش پیشرفته در اکسل می باشد که اگر چندین و چند بار این آموزش را به دقت مشاهده نمایید ، این نکات می تواند الهامی جهت ساخت داشبورد برای شما باشد.

 

فرض کنید داده هایی دارید که براساس آنها میزان تولید محصولات خود را در سال های مختلف و در مناطق مختلف لیست کرده اید و قصد دارید به صورت گرافیکی و نمودار ، و البته به صورت داینامیک و لحظه ای ، میزان تولیدات را در سال و منطقه مشخص برای هر محصول مشاهده کنید.

 

در آموزش داشبورد فروش پیشرفته در اکسل داده هایی به صورت زیر داریم که میزان فروش هر محصول رو در مناطق مختلف به صورت سطری ثبت شده است.

 

داشبورد فروش پیشرفته در اکسل

 

در شیت دوم یعنی شیت محاسبات از ۴ بخش تشکیل شده که با استفاده از فرمول نویسی و تغییر به صورت لحظه ای ، سعی داریم اطلاعات را جهت رسم نمودار و داشبورد آماده سازی کنیم.

 

در ابتدا سال و محصول و منطقه انتخاب شده را از شیت داشبورد به عنوان ورودی دریافت می کنیم و در ۳ سلول زیردر شیت محاسبات قرار می دهیم.

 

داشبورد فروش پیشرفته در اکسل

 

با انتخاب هر یک از ۳ بخش زیر که شامل سال ، منطقه و نام محصول می باشد ، دیتای انتخاب شده به شیت محاسبات رفته و محاسبات کامل براساس این ۳ مولفه به صورت داینامیک انجام می شود.

 

داشبورد فروش پیشرفته در اکسل

 

قسمت دومی که در بخش محاسبات در آموزش داشبورد فروش پیشرفته در اکسل باید فرمول نویسی کنیم ، محاسبه میزان فروش جداگانه هر محصول می باشد. براساس هر نام محصول و همچنین به تفکیک منطقه ، تعداد تولید را بدست می آوریم.

 

داشبورد فروش پیشرفته در اکسل

 

حال در قسمتی دیگر نیاز هست که براساس هر سال و همچنین به تفکیک منطقه ، میزان تولید را بدست بیاوریم.در این بخش از داشبورد فروش پیشرفته در اکسل ، نام محصولات را وارد نکرده ایم و فقط باید براساس سال و منطقه این کار را انجام دهیم.

 

داشبورد فروش پیشرفته در اکسل

 

همچنین نموداری میله ای از این بخش از داده ها در پایین آن رسم می کنیم که می خواهیم در داخل شیت داشبورد بارگزاری کنیم که شیوه کامل بارگزاری آن را در ویدیو آموزشی زیر توضیح داده ایم.

 

همچنین بخشی از آموزش داشبورد فروش پیشرفته در اکسل با استفاده از کدنویسی در وی بی ای انجام داده ایم که عملیات داینامیک بودن داشبورد را برای ما فراهم کرده است. جهت یادگیری کامل این آموزش ویدیو زیر را مشاهده نمایید:

 

 

در صورتی که این مینی داشبورد فروش برای شما مفید بوده است ، توصیه می کنیم آموزش داشبورد و گزارشات فوق پیشرفته اکسل را در زیر مشاهده نمایید تا از قدرت شگفت انگیز اکسل در آنالیز و تحلیل داده ها و گزارش گیری بسیار قدرتمند استفاده نمایید:

 

داشبورد و ساخت گزارشات پیشرفته اکسل

 

همچنین آموزش نمودارهای فوق پیشرفته اکسل که در جهت ساخت داشبورد و گزارشات متفاوت می تواند بسیار تاثیرگزار باشد ، را در زیر مشاهده نمایید:

 

نمودارهای پویا در اکسل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *