خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش ساخت لیست کشویی پیشرفته در اکسل با قابلیت آپدیت اتومات

آموزش ساخت لیست کشویی پیشرفته در اکسل با قابلیت آپدیت اتومات

آموزش ساخت لیست کشویی پیشرفته در اکسل با قابلیت آپدیت اتومات

 

می خواهیم در این آموزش ، لیست کشویی پیشرفته در اکسل را بسازیم. منظور از لیست کشویی در این آموزش دیتا ولیدیشن در داخل شیت ها می باشد. منظور از پیشرفته این است که با دیتا ولیدیشن های معمولی کاملا متفاوت هست.

 

فرض کنید داده هایی به صورت زیر داریم که ستون های نام مدرسه و پایه و رشته را شامل می شود.با انتخاب نام مدرسه مورد نظر از لیست کشویی ، در ستون “پایه و رشته” ، لیست کشویی ایجاد می شود.

 

لیست کشویی پیشرفته در اکسل

 

در این لیست کشویی ، از هر گزینه مربوط به پایه و رشته ، تنها می توان یکبار استفاده کرد و در دفعات بعدی در لیست دیده نخواهد شد.

 

مثلا در تصویر زیر “نام مدرسه” را پروین اعتصامی انتخاب کرده ایم. حال رشته های مربوط به این مدرسه در لیست کشویی ستون “پایه و رشته” دیده می شود. گزینه “دهم-علوم تجربی” را انتخاب می کنیم.

 

لیست کشویی پیشرفته در اکسل

 

در دفعه بعدی باز مدرسه “پروین اعتصامی” را انتخاب می کنیم. لیست رشته را باز می کنیم و می بینیم که دیگر پایه “دهم-علوم تجربی” وجود ندارد. پس هر پایه و رشته را یکبار می توان انتخاب نمود.

 

لیست کشویی پیشرفته در اکسل

 

نکته مهم این است که اطلاعات از شیت دوم فراخوانی می شود و در لیست های کشویی شیت اول بارگزاری می شوند. آموزش  لیست کشویی پیشرفته در اکسل ، آموزشی با نکات فراوان که بسیار جذاب هست که شما بتوانید لیستی را بسازید که قابلیت آپدیت خود را به صورت اتومات داراست.

 

لیست کشویی پیشرفته در اکسل

 

اگر همه رشته های مختص به یک مدرسه را کامل انتخاب کرده باشید ، دفعه بعد لیستی خالی را به شما نمایش خواهد داد. همچنین آموزش لیست کشویی پیشرفته در اکسل ، کاملا پویاست و امکان اضافه کردن مدارس بیشتر در ستون های شیت دوم را داراست .

 

جهت مشاهده آموزش کامل لیست کشویی پیشرفته در اکسل ، ویدیو زیر را مشاهده نمایید:

 

 

همچنین در صورت مفید بودن آموزش بالا ،  می توانید از آموزش های زیر که مرتبط هست با لیست های کشویی و شیوه عملکرد آنها ، دیدن نمایید:

 

لیست کشویی با قابلیت اضافه کردن خودکار به آن در اکسل

 

اتصال دو کامبوباکس در اکسل

 

نمایش شیت ها در کامبوباکس اکسل و پنهان سازی نوار شیت ها

 

نمایش ستون ها در کامبوباکس اکسل

 

کامبوباکس در اکسل با داده های غیرتکراری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *