خانه / دانلود رایگان اکسل / ساخت منوی پیشرفته در شیت های اکسل و کدنویسی آن

ساخت منوی پیشرفته در شیت های اکسل و کدنویسی آن

آموزش ساخت منوی پیشرفته در شیت های اکسل و کدنویسی آن

 

منوها را می توان هم در داخل شیت ها ایجاد کرد و هم در داخل یوزرفرم های اکسل. اگر قصد دارید منوها را در یوزرفرم ها ایجاد کنید آموزش ایجاد منوهای پیشرفته در یوزرفرم های اکسل را در سایت مشاهده نمایید.

 

در این آموزش با استفاده از آبجکت ها و شیپ ها منویی را در خود شیت ایجاد می کنیم و با کلیک کردن روی آن ، زیر منو در زیر آن ظاهر می شود. مانند تصویر زیر:

 

ساخت منوی پیشرفته در شیت های اکسل

 

ساخت منوی پیشرفته در شیت های اکسل

 

همچنین نکته ای که وجود دارد این هست که اگر لیست کشویی باز باشد ، با کلیک روی خود منو دوباره بسته شود. و یا اگر کاربر بر روی یک سلول کلیک کرد ، زیرمنو اگر باز بود ، بسته شود.

 

جهت ساخت منو و این که سیستم متوجه این شود که چه زمانی زیرمنو باز است و چه زمانی بسته ، از یک سلول کمکی استفاده کرده ایم.

 

اگر این سلول مقدار ۰ داشته باشد ، به این معنی است که منو بسته هست و اگر مقدار سلول ۱ باشد یعی زیر منو باز می باشد.

 

و نکته بسیار مهم این است که حتما باید حالت فعلی را در این سلول ذخیره کرد. یعنی اگر منو باز هست ، باید این سلول دارای مقدار ۱ باشد. و یا اگر صفر هست ، باید به ۱ تغییر کند.

 

جهت ساخت منو در شیت ها در یک راستا  :

 

جهت تعمیم دادن منوها در شیت ، کافیست تعدادی از آنها را در یک راستا در کنار هم قرار داد و سپس زیر منوی هر کدام را ایجاد و در زیر آن تعبیه نمود. با دیدن ویدیو کامل آموزش ساخت منوی پیشرفته در شیت های اکسل در زیر می توانید این کار را انجام دهید:

 

آموزش ویدیویی کامل ساخت منوی پیشرفته در شیت های اکسل را در زیر مشاهده نمایید:

 

 

همچنین در صورتی که این آموزش برای شما مفید بوده ، توصیه می کنیم آموزش های مرتبط با یوزرفرم ها و همچنین ساخت منوها روی فرم ها را نیز در زیر مشاهده نمایید:

 

آموزش فرم ورود اطلاعات در VBA اکسل

 

ListBox در اکسل

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *