خانه / دانلود رایگان اکسل / اعمال عملیات روی گروهی از کنترل های خاص در فرم های اکسل

اعمال عملیات روی گروهی از کنترل های خاص در فرم های اکسل

اعمال عملیات روی گروهی از کنترل های خاص در فرم های اکسل

 

نکته: می توانید ویدئوی کامل آموزش عملیات روی گروهی از کنترل های خاص در فرم های اکسل را در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

همان طور که می دانید برای کار با کنترل های فرم ، نیاز به داشتن اطلاعات فراوانی است تا بتوان پروژه شخصی خود را پیاده سازی کنیم. در داخل سایت آموزش های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد که شما را به سطح بسیار بالایی در کار با فرم های پیشرفته در اکسل می رساند . از جمله : فرم ورود اطلاعات در اکسل و کدنویسی آن ، آموزش کدنویسی فاکتور پیشرفته در اکسل و آموزش کنترل های تخصصی و تولید نرم افزار در اکسل.

 

با مشاهده توالی آموزش های ذکر شده ، شما قادر خواهید بود پروژه های بسیار خوبی به صورت تخصصی در اکسل پیاده سازی کنید.حال آموزش های دیگری نیز در ادامه وجو دارد که شما را وارد فضای کاملا تخصصی و ریز بینانه تر می کند که در سایت موجود می باشد.

 

اما در این آموزش قصد داریم شما را با انجام عملیات روی گروهی از کنترل های خاص در فرم های اکسل آشنا کنیم.فرض کنید تعداد بسیار زیادی تکست باکس در داخل فرم خود دارید و می خواهید با زدن یک دکمه همه محتوای داخل آن ها را پاک کنید . اگر بخواهیم یکی یکی این کار را انجام دهیم ، بسیار زمان بر و خارج از اصول برنامه نویسی و کدنویسی است.

 

عملیات روی گروهی از کنترل های خاص در فرم های اکسل ، نیازمند آشنایی با متد Controls می باشد. در این متد با مشخص کردن نوع کنترل مورد نظر ، مقدار را به گروهی از کنترل ها اختصاص داد. فرض کنید فرمی به صورت زیر داریم:

 

عملیات روی گروهی از کنترل های خاص در فرم های اکسل

 

همان طور که مشاهده می کنید در این فرم تکست باکس های زیادی داریم.که می خواهیم با زدن دکمه “فرم جدید” ، تمام تکست باکس ها به غیر از فرم اطلاعات بالای کارفرما پاک شود.برای این کار کافی است متغیری از نوع آبجکت به نام Ctrl تعریف کنیم و سپس با یک حلقع تکرار ، تمام کنترل ها را به آبجکت Ctrl اختصاص دهیم. سپس با استفاده از دستور TypeName نوع کنترل را چک کنیم که اگر تکست باکس بود بیاید و آن را خالی کند.

 

عملیات روی گروهی از کنترل های خاص در فرم های اکسل

 

عملیات روی گروهی از کنترل های خاص در فرم های اکسل ، را می توانید روی همه کنترل ها از جمله : آپشن باتن ها ، چک باکس ها و … اعمال کرد.مثلا در فرم زیر با زدن دکمه “کارفرمای جدید” علاوه بر باکس های متن ، کل آپشن باتن ها را نیز محتویشان خالی می شود.

 

عملیات روی گروهی از کنترل های خاص در فرم های اکسل

 

مورد دیگری که در این آموزش بررسی می کنیم ، این است که بتوانیم در بین کنترل های فراوان با استفاده از کلید اینتر به صورت ستونی حرکت کنیم.برای این کار با استفاده از دستور Step و همچنین متد Controls انجام می دهیم.همچنین باید به هر تکست باکس یک Tabindex را اختصاص دهیم .

 

عملیات روی گروهی از کنترل های خاص در فرم های اکسل ، یکی از مهم ترین مواردی است که اگر با آن آشنا نباشید ، در فرم ها با کمبودهایی مواجه می شوید.

 

در ویدئوی زیر به طور کامل شیوه کار و کدنویسی مراحل قدم به قدم شرح داده شده است. همچنین علاوه بر موارد بالا که در متن اشاره شده ، نکات فراوان دیگری مرتبط با کنترل ها در داخل آموزش ذکر شده است:

 

 

 

اگر آموزش بالا برای شما مفید بوده است ، می توانید از آموزش کنترل های تخصصی در برنامه نویسی و کدنویسی در اکسل که منجر به تولید نرم افزار می شود ، در زیر دیدن نمایید.این آموزش مطالب بسیار غنی و کاملا تخصصی برای تولید پروژه های کامل در وی بی ای اکسل را دارا می باشد. می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر و وارد شدن به صفحه مربوطه ، ویدئوی پیش نمایش آن را نیز مشاهده نمایید:

 

ListBox در اکسل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *