خانه / دانلود رایگان اکسل / آموزش آفست در اکسل و دسترسی به رکوردها با آدرس دهی مساوی

آموزش آفست در اکسل و دسترسی به رکوردها با آدرس دهی مساوی

آموزش آفست در اکسل و دسترسی به رکوردها با آدرس دهی مساوی

 

 

نکته: می توانید ویدئوی کامل آموزش آفست در اکسل و دسترسی به رکوردها با آدرس دهی مساوی را در پایین همین صفحه مشاهده نمایید.

 

در این آموزش قصد داریم با ترکیب چند تابع مهم و فرمول نویسی پیشرفته در اکسل ، آفست در اکسل و دسترسی به رکورد ها را با آدرس دهی مساوی ، پیاده سازی کنیم.

 

فرض کنید دیتاهای زیادی در یک ستون داریم و قصد داریم از سلول A3 به بعد محتوای سلول ها را جستجو کنیم و سلول هایی که دارای عدد ۲ هستند را برای ما مشخص کند. البته می خواهیم از سلول A3 به بعد هر ۲۷ تا سلول یکبار این کار را انجام دهد.یعنی سلول های مورد بررسی عبارتند از :

A3 ، A30 ، A57 ، A84 ، …

 

آفست در اکسل

 

در ابتدا بهتر هست با عملکرد تابع آفست در اکسل آشنا شویم و سپس مثالی مرتبط با آن را بررسی کنیم. فرض کنید دو ستون داده داریم به صورت زیر:

 

آفست در اکسل

 

حال می خواهیم اعداد زوج را استخراج کنیم و در ستون مقابل آن نمایش دهیم.همان طور که می دانید اعداد زوج یکی درمیان هستند و کافی است با استفاده از تابع آفست در اکسل پرش یک در میان را ایجاد کنیم.آرگومان های تابع آفست در اکسل بسیار مهم هستند.

 

آرگومان اول: مشخص کننده سلول مبدا می باشد.

آرگومان دوم و سوم: جهت تغییر مبدا می باشند یعنی تعداد سطر و ستونی که قصد داریم مبدا را تغییر دهیم.

 

آرگومان چهارم و پنجم: تعداد سطر و ستونی که می خواهیم به صورت یک بازه ای از سلول ها در خروجی داشته باشیم.یعنی ما می توانیم مجموعه ای از سلول ها را با استفاده از تابع آفست برگردانیم.آرگومان چهارم ارتفاع بازه و آرگومان پنجم ، عرض بازه را مشخص می کند.(در صورتی که ابهام وجود دارد ، می توانید ویدئوی پایین همین صفحه را مشاهده نمایید که به طور کامل توضیح داده شده است.)

 

در این مثال ما از آرگومان چهارم و پنجم استفاده نکرده ایم. اما چون می خواهیم اعداد زوج را بدست آوریم ، باید تغییر مبدا را داشته باشیم. برای این که بتوانیم یکی درمیان سلول های حاوی اعداد زوج را در خروجی داشته باشیم ، باید در آرگومان دوم فرمولی قرار دهیم که این کار را برای ما انجام دهد.

 

مثلا فرمولی که ما در نظر گرفتیم به صورت زیر می باشد:

Row() * 2 ) -9

 

این که چطور این فرمول بدست آمده نیاز به کمی تجربه دارد!! اما در حالت کلی شما باید رابطه ای بین سطری که عدد شما وجود دارد و سطری که عدد زوج در آن هست ، برقرار نمایید.

 

کلا استفاده از تابع آفست در اکسل سخت نیست اما نیاز به کمی تجربه و تمرین دارد تا به آن مسلط شوید و بتوانید مسائل بزرگ را حل و فصل نمایید.

 

خروجی این مثال را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

 

آفست در اکسل

 

آفست در اکسل

 

حال می خواهیم مثالی دیگر را بررسی کنیم. فرض کنید دیتاهای زیر را داریم و می خواهیم هر سه سلول ، یکبار محتوای مورد نظر را برداریم و در خروجی نمایش دهیم یعنی عملا هر سه سلول یکبار پرش داریم.مانند تصویر زیر:

 

آفست در اکسل

 

برای این کار مانند مثال قبل عمل می کنیم. اما فرقی که دارد فرمولی است که باید در آرگومان دوم بنویسیم.ما از فرمول زیر برای این کار استفاده کرده ایم:

 

آفست در اکسل

 

آفست در اکسل

 

(شیوه کامل کارکرد و توضیحات کامل فرمول استفاده شده در تابع آفست در اکسل در ویدئو پایین همین صفحه توضیح داده شده است).

 

حال می رسیم به مهمترین بخش این آموزش که مرتبط هست به این که ما عدد ۲ را در داخل سلول هایی خاص در فایل اکسل دیگری جستجو کنیم و اگر در محتوای سلول وجود داشت عدد ۱ را در خروجی نمایش دهد.البته می خواهیم با تابع آفست در اکسل هر سلول را که چک کردیم ، سپس ۲۷ تا سلول را پرش کنیم. و سلول بعدی را بررسی کنیم و این عملیات ادامه پیدا کند.

 

مراحل کار به طور قدم به قدم و با توضیحات کامل را می توانید در ویدئوی زیر مشاهده نمایید:

 

 

 

همچنین می توانید از آموزش جدا کردن بخشی از یک رشته با طول داینامیک در اکسل نیز دیدن نمایید. این آموزش نیز شامل نکات فراوانی است که عملیات فرمول نویسی پیشرفته را نیز شامل می شود:

 

جدا کردن بخشی از یک رشته

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *