خانه / دانلود رایگان اکسل / تم سازی در اکسل و ایجاد پالت رنگ و کدنویسی آن

تم سازی در اکسل و ایجاد پالت رنگ و کدنویسی آن

آموزش تم سازی در اکسل و ایجاد پالت رنگ و کدنویسی آن

 

در این آموزش مهم قصد داریم باتنی را روی صفحه شیت قرار دهیم و کاربر با زدن آن ، رنگ قالب شیت را تغییر دهد. به همین دلیل پالت رنگی را ایجاد کرده ایم. تم سازی در اکسل باعث مدیریت دیزاین و رنگ آمیزی شیت ها می شود.

 

جهت تم سازی در اکسل در ابتدا باید پالت رنگ مورد نظر خود را ایجادکنیم. برای این کار از شیپ ها استفاده می کنیم. مستطیل هایی را در کنار هم قرار می دهیم و سپس به هر یک از آنها رنگی را اختصاص می دهیم.

 

حال باید همه مستطیل ها را گروه کرده و یک نام برای آنها در نظر بگیریم.شما می توانید هر رنگ دلخواهی را به شیپ ها اختصاص دهید و طیف های رنگی متنوعی داریم که می توان در پالت رنگ گنجانده شوند.

 

تم سازی در اکسل

 

تم سازی در اکسل

 

همچنین سعی کرده ایم وقتی پالت رنگ باز است و کاربر دوبره روی باتن نمایش پالت کلیک می کند ، پالت اتومات بسته شود. و یا اگر کاربر بر روی سلول دیگری روی شیت کلیک کند ، پالت رنگ بسته می شود.

 

نکته مهم اینجاست که می توان . تم سازی در اکسل را گسترده تر کرد و برای فونت ها و همچنین رنگ متن ها نیز تنظیماتی را در نظر گرفت که می تواند به عنوان تعمیم دهنده ی این آموزش باشد.

 

البته در این حالت باید ریبون های ادیت شیت را در بالای صفحه اکسل برداشت تا کاربر دسترسی به آنها را نداشته باشد.

 

جهت مشاهده آموزش کامل تم سازی در اکسل ، ویدیو زیر را مشاهده نمایید:

 

 

همچنین در صورتی که این آموزش برای شما مفید بوده ، توصیه می کنیم آموزش رابط کاربری پیشرفته در اکسل را نیز در زیر مشاهده نمایید:

 

رابط کاربری پیشرفته در اکسل و کدنویسی آن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *